وزیر بهداشت در مورد میزان ذخایر دارویی کشور برای مواجه با موج جدید کرونا گفت: وضعیت سرم و آنتی بیوتیک‌ها خوب و در حد قابل قبول است.

وزیر بهداشت: ذخایر سرم و آنتی بیوتیک‌ها برای مواجه با موج جدید کرونا قابل قبول است

به گزارش قدس آنلاین، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت مبنی بر اینکه به دلیل شیوع سویه جدید کرونا بر مبادی ورودی کشور محدودیت جدیدی اعمال می‌شود یا خیر، گفت: فعلا صرفا رصد می‌کنیم ولی اگر به مرحله‌ای برسیم که مجبور شویم، این‌کار را هم انجام می‌دهیم. بیشتر تست گرفته و افراد مشکوک قرنطینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تست کرونا گرفتن در مرزها کار روزانه ماست، افزود: رابطین بهداشتی در مرزها هستند و از مسافرینی که مبدا حرکت آنها کشورهای آلوده است تست می‌گیرند.

عین اللهی در مورد زیرساخت‌های وزارت بهداشت و ذخایر دارویی کشور اعم از سرم، واکسن و... برای مقابله به موج جدید کرونا، اظهار کرد: وضعیت سرم و آنتی بیوتیک‌ها خوب و در حد قابل قبول است.

وزیر بهداشت در مورد اینکه آیا وضعیت کشور در موج جدید کرونا به سمت بحران پیش خواهد رفت یا خیر تصریح کرد: بستگی به میزان همکاری مردم دارد اگر مردم واکسن بزنند و همکاری کنند موج کمتری خواهیم داشت از طرفی چون الان آلودگی کمتر است بهترین زمان تزریق واکسن بشمار می‌رود در غیر این صورت احتمالا وضعیتمان خیلی خوب نباشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.