وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که شهر سولدار در منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین به طور کامل به تصرف نیروهای روسیه در آمده است.

شهر سولدار در شرق اوکراین به تصرف روسیه درآمد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد که نیروهای ارتش روسیه به طور کامل کنترل شهر سولدار در منطقه راهبردی دونباس در اوکراین را در اختیار گرفته‌اند.

پیش از این رئیس ارتش خصوصی واگنر که یک شرکت نظامی خصوصی روسیه‌ای است گفته بود سربازان این گروه توانسته‌اند شهر «سولدار» در منطقه دونباس اوکراین را به طور کامل تحت محاصره خود درآورند.

«اوگنی ریگوژین» گفته که سربازان گروه واگنر در حال حاضر در حال پاکسازی شبکه‌های تونلی گسترده در معادن نمک شهر هستند.

راشاتودی پیشروی نیروهای روسی را نخستین پیروزی عمده مسکو بعد از عقب‌نشینی از شهرهای «بالاکیا» در استان خارکف، «کراسنی لیمان» در منطقه دونتسک و «خرسون» در استان خرسون خوانده است.

ریگوژین گفت: «می‌خواهم تکرار کنم که سولدار کاملاً آزاد و از یگان‌های ارتش اوکراین پاکسازی شده است. آن دسته از سربازان اوکراینی که تسلیم نشدند نابود شدند.»

او تخمین زد که در مراحل نهایی جنگ ۵۰۰ نیروی ارتش اوکراین بعد از محاصره توسط نیروهای شرکت خصوصی نظامی واگنر کشته شدند.

وبگاه شبکه خبری راشاتودی نوشته با آنکه صدای شلیک گلوله هنوز در حومه‌های غربی شهر شنیده می‌شود اکنون واضح است که نیروهای روسیه این نبرد را به نفع خود تمام خواهند کرد. این پیروزی یک مسیر ۷۰ کیلومتری از دفاع‌ها در مسیر کی‌یف را از بین خواهد برد.

سولدار در شرق اوکراین واقع شده و دارای معادن نمک است. این شهر در نزدیکی شهر باخموت قرار گرفته که درگیری‌های خونینی بین دو طرف بر سر آن در جریان است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، گفته است که در سولدار «تقریبا نشانه‎‌ای از حیات وجود ندارد و حتی یک دیوار هم سالم نمانده است».

او افزوده است که «سراسر خاک سولدار را اجساد متجاوزان پوشانده و تلاش برای تصرف این شهر دیوانگی محض بوده است».

منبع: العالم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.