دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مدیریت بحران در سرما، متفاوت از مدیریت بحران در سیل و زلزله است، گفت: نباید با همان نگاه منطبق با امدادرسانی در سیل و زلزله به بحران سرما هم نگاه کنیم. در شرایط سرما نحوه امدادرسانی و توزیع اقلام هم متفاوت خواهد بود. 

تاکید بر رعایت اصول ایمنی در اسکان اضطراری

به گزارش قدس آنلاین، یعقوب سلیمانی در جلسه هماهنگی جمعیت هلال احمر برای پیگیری تصمیمات قبلی و اخذ تصمیمات جدید در خصوص برودت هوا که صبح امروز به شکل ویدیو کنفرانس با مدیران عامل و معاونین امدادونجات استان‌های سراسر کشور برگزار شد، گفت: زحمات و تلاش بی‌منت امدادگران جمعیت هلال احمر بر کسی پوشیده نیست و آنچه که تحت عنوان گزارش عملکرد بیان می‌شود، بیان کننده همین موضوع است. امدادگران جمعیت هلال احمر تنها در یک هفته گذشته به بیش از 14 هزار نفر در حوادث جوی امدادرسانی کرده‌اند که اقدام بزرگی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیریت بحران در سرما، متفاوت از مدیریت بحران در سیل و زلزله است، گفت: نباید با همان نگاه منطبق با امدادرسانی در سیل و زلزله به بحران سرما هم نگاه کنیم. سیل و زلزله ویران می‌کنند، اما سرما این ویژگی را ندارد و خانه و زندگی مردم ویران نمی‌شود. طبیعی است که در این شرایط نحوه امدادرسانی و توزیع اقلام هم متفاوت خواهد بود.

سلیمانی با بیان اینکه در توزیع اقلام امدادی باید به نیازها، ضرورت ها و واقعیات توجه شود، گفت: حالا ممکن است که برخی از افراد به هر دلیل درخواست‌هایی را از هلال احمر مطرح کنند، اما من گفته‌ام که باید به نیازها توجه شود و مطابق با وضعیت موجود و نیازها امدادرسانی انجام شود.

تاکید بر رعایت اصول ایمنی در اسکان اضطراری

دبیرکل جمعیت هلال احمر همچنین با تاکید بر اینکه باید نسبت به تصمیم‌هایمان دقت و توجه داشته باشیم، گفت: رعایت اصول ایمنی در مواردی مانند اسکان اضطراری و ... بسیار مورد تاکید است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی بسیار غنی در جمعیت هلال احمر وجود دارد، گفت: من در فضاهای دیگری هم کار کرده‌ام اما واقعا حضور و تجربه‌ای که در هلال احمر است، بیشتر از سایر دستگاه‌هاست و همین موضوع منجر به سرمایه اجتماعی هلال احمر شده است. لباس جمعیت هلال احمر آرامش‌بخش است و مردم با دیدن آن احساس آرامش پیدا می‌کنند.

سلیمانی در پایان از اقدامات مهدی ولیپور، رئیس پیشین سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر نیز تقدیر کرد و گفت: آقای ولیپور بیش از سه دهه تلاش کردند و در دوران مدیریت بر سازمان امدادونجات نیز با صبر و بدون حاشیه مدیریت کردند که قدردان ایشان هستیم. آقای محمودی نیز فردی توانمند است که حضورشان در سازمان امدادونجات قطعا ثمربخش خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.