نتایج یک بررسی از افزایش چشمگیر خشونت علیه معلمان از جمله از طرف دانش آموزان مدارس حکایت دارد.

افزایش چشمگیر خشونت‌ها علیه معلمان در آلمان

به گزارش قدس آنلاین، نشریه "فوکوس" آلمان در گزارشی نوشت: اخیرا در ایبنبرن ایالت وستفالن آلمان، معلمی ظاهراً توسط یکی از دانش آموزانش با چاقو زخمی شد. حالا این پرونده این سوال را مطرح می کند که معلمان با چه میزان خشونت روبرو هستند. یک مطالعه به یک نتیجه شگفت انگیزی در این رابطه می رسد.

سه شنبه اخیر اوایل بعدازظهر سابین.ک معلم آلمانی ۵۵ ساله، تنها در یک کلاس در مدرسه تجاری در ایبنبرن، وستفالن، نشسته است.

درست قبل از ساعت ۳ بعد از ظهر است که دانش آموز ۱۷ ساله به نام سینان.وای به اتاق نزدیک می شود. صبح همان روز این جوان از مدرسه اخراج شده بود.

مرد جوان می خواهد با معلم کلاسش روبرو شود. او یک چاقو با خود دارد. آنچه آن روز اتفاق افتاد بخشی از پرونده ای است که کمیسیون قتل پلیس و دادستان عمومی مونستر باید آن را روشن کنند.

به نظر می رسد این دانش آموز، سابین ک را با خشم با چاقو مجروح کرده است . زن بی دفاع در صحنه جنایت جان خود را از دست می دهد. مظنون سپس با ۹۱۱ تماس گرفته و به پلیس اطلاع می دهد. او به خود اجازه می دهد که بدون مقاومت از محل دور شود.

دادستانی حکم بازداشت این نوجوان را به اتهام قتل عمد صادر کرد. به گفته دادستانی، کالبد شکافی جسد نشان می دهد که زخم های متعدد باعث خونریزی مقتول شده و جان خود را از دست داده است.

دوروتی فلر، وزیر مدرسه در این ایالت آلمان در بازدید از مدرسه با همکار کشته شده و بازماندگان وی ابراز همدردی می کند. این سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی می گوید: این اقدام من و همه ما را عمیقا متاثر و متزلزل می کند.

متهم تاکنون درباره روند ماجرا و انگیزه خود سکوت کرده است. به گفته مارتین بوتزنهارت، دادستان عمومی، این دانش آموز سابقه ای در دستگاه قضایی مونستر ندارد.

انجمن ها و اتحادیه های مربوطه مدت‌هاست که از افزایش خشونت علیه معلمان شکایت دارند. تنها در ماه نوامبر ۲۰۲۲ بود که اتحادیه معلمان مطالعه جدیدی موسوم به یافته‌های افسرده‌کننده را ارائه کرد که در آن بخش بزرگی از ۱۳۰۰ مدیر مدرسه مورد بررسی در مورد خشونت علیه کارکنان آموزشی سخن گفتند.

به گفته "اودو بک من"، رئیس فدرال انجمن آموزش و پرورش، دو سوم مدیران در پنج سال گذشته توهین، تهدید یا آزار و اذیت را گزارش کرده اند. در سال ۲۰۱۸ این رقم ۴۸ درصد بود . بر این اساس قلدری سایبری علیه معلمان نیز به طور گسترده در حال افزایش است.

یک سوم مدارس از حملات فیزیکی خشونت آمیز به معلمان گزارش می دهند. در پرجمعیت‌ترین ایالت نوردراین-وستفالن، این مطالعه حتی تقریباً در نیمی از مدارس مورد بررسی حملات فیزیکی را ثبت کرد.

بر اساس این بررسی موسسات آموزشی تقویتی و ویژه و همچنین مدارس متوسطه، متوسطه اول و جامع بیشتر تحت تاثیر این مسئله قرار گرفته اند. بر این اساس همچنین ۶۹ درصد از مدیران این مدارس در سراسر کشور از کمبود معلم، یک سوم از حجم کاری زیاد و حدود ۲۵ درصد از مشکلات مربوط به گنجاندن و ادغام پناهندگان شکایت دارند.

دانش آموزان خشن مکرراً در آلمان تیتر اخبار می شوند. مارتین ام ۱۷ ساله (نام تغییر کرده) هم در حال حاضر در حال پاسخگویی به سنای امنیت ایالتی دوسلدورف برای حمله برنامه ریزی شده با انگیزه جناح راست افراطی به مدرسه خود در اسن است.

این دانش آموز کلاس دهم می خواست با بمب لوله ای بین معلمان و همکلاسی های منفور خود حمام خون ایجاد کند. در جریان این دستگیری، ماموران امنیتی کشور ۱۶ دستگاه تقریبا انفجاری را کشف کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.