وزیر کشور با بیان اینکه اگر همراهی مردم در بحث مصرف گاز نباشد حتما در این زمنیه دچار مشکل خواهیم شد، گفت: باز هم تاکید می‌کنیم که راه اصلی اصلاح الگوی مصرف است.

وزیر کشور: راه اصلی مشکل گاز اصلاح الگوی مصرف است

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در جلسه مدیریت بحران کشور که امروز یکشنبه (۲۵دی) با حضور جمعی از مسئولان در وزارت کشور برای بررسی مشکل کمبود گاز برگزار شد،‌ گفت: باید تشکر کنم از ملت عزیز که با همکاری بسیار خوب زمینه تداوم فعالیت‌ها در حوزه گاز را فراهم کردند.

وی ادامه داد: اگر همراهی مردم نباشد حتما در این زمنیه دچار مشکل خواهیم شد باز هم تاکید می‌کنیم که راه اصلی اصلاح الگوی مصرف است. در بعضی از حوزه‌ها مصرف مازاد زیادی داریم که به سیستم فشار می‌آورد و سامانه توزیع گاز را دچار مشکل می‌کند و راه اصلی این است.

وحیدی تاکید کرد: بحث استاندارد سازی جزو کارهایی است که باید انجام دهیم در این حوزه وزارت صمت و سازمان استاندارد مسئولیت دارند که ما بتوانیم مصرف را بهینه انجام دهیم.

وی گفت: بعضا به وفور گاز مصرف می‌شود برای راندمان کم خصوصا در مکان‌هایی گاهی برای گرماتاب حجم زیادی گاز را در فضای ازاد مصرف می کنند که گرما ایجاد کنند که این مساله اسراف است و باید جلوی آن را گرفت.

وحیدی ادامه داد: لازم است از وزارت نفت، وزارت نیرو و مجموعه کارکنان تشکر کنم همچنین از هواشناسی وزارت صمت برای مدیریت در حوزه کاهش مصرف انرژی نیز سپاسگزاری کنم که برای حفظ ارامش و گرمای خانه های مردم کمک می کنند مردم در آسایش بیشتری به سر ببرند همچنین از هلال احمر اورژانس و راهداری نیز تشکر می کنم

وی ادامه داد: گزارش استانها را داشتیم با توجه به گزارش هواشناسی که وضعیت سرما تداوم خواهد داشت همچنان رصد دائمی نقاطس که افت فشار دارند باید در نظر قرار بگیرد و ستادهای بحران فعال باشند آمادگی استانهای معین نیز باید لحاظ شود که الحمدالله آمادگی بوده و هست.

وی گفت: مساله دیگر بحث نانوایی‌ها و تداوم کار آنهاست دو سوخته کردن در بعضی استانها کار ارزشمندی است پیش‌بینی رساندن سوخت مایع برای مکانهایی که گاز کم است انجام شده است

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.