مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری‌های بین بخشی، جزئیات خدمات این سازمان در حوزه دندان پزشکی را تشریح کرد.

کدام خدمات دندان‌پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است؟

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرضا معادی درباره تعهدات سازمان بیمه سلامت در حوزه دندان‌پزشکی اظهار کرد: تعهدات بیمه پایه شامل ویزیت، رادیوگرافی‌های دهان، آموزش بهداشت، فیشور سلامت، وارنیش فلوراید، فلوراید تراپی، ترمیم اولین دندان دائمی کودکان زیر ۱۴ سال، کشیدن دندان‌های خلفی، قدامی و عقل و جرم‌گیری است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی، با ارسال نامه به همراه شرح تعهدات به دستگاه‌های بیمه گذار و انجمن‌های صنفی گروه پزشکی و دندان‌پزشکی انجام خواهد شد.

مشاور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در امور همکاری‌های بین بخشی تصریح کرد: تهیه و چاپ بروشور، کتابچه و پوستر برای توزیع بین بیمه‌شدگان به‌ویژه گروه‌های هدف (کودکان زیر ۱۴ سال) از طریق آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

معادی با اشاره به اینکه تشریح خدمات دندان‌پزشکی در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی استان‌ها به صورت مصاحبه و تیزر صورت می‌گیرد، تاکید کرد: تبلیغات محیطی در سطح شهر و در نشریات محلی باید انجام شود.

وی با بیان اینکه خدمات دندان‌پزشکی در بخش خصوصی طرف قرارداد و بخش دولتی سطح شهر در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با هدف افزایش سطح دسترسی بیمه شدگان و ترویج فرهنگ پیشگیری در زمینه بیماری‌های محیط دهان و دندان، هماهنگی با اداره نظارت استان درباره اطلاع‌رسانی به دندان‌پزشکان به منظور عقد قرارداد، از طریق هماهنگی با کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه دندان‌پزشکی به ویژه معاونت بهداشتی هر استان و یا دانشکده‌های دندان‌پزشکی باید مورد توجه قرار گیرد.

معادی گفت: برگزاری برنامه آموزشی برای مربیان بهداشت مدارس در زمینه سلامت دهان و تعهدات بیمه پایه در بخش دندان‌پزشکی نیز اجرایی می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.