رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی یک هفته گذشته موارد مسمومیت با گاز منوکسید کربن به ۲۳۰ مورد در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیده که ۱۴۱ مورد توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل و ۷۸ مورد درمان سرپایی انجام شده است.

موارد مسمومیت با گاز منوکسید کربن در یک هفته اخیر به ۲۳۰ مورد رسیده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، دکتر علی یزدانی با اشاره به اینکه با توجه به بارش برف و کاهش شدید دما در استان و عدم توجه بعضی از شهروندان به هشدارهای ایمنی در خصوص مسمومیت ها با گاز منو اکسید کربن متاسفانه شاهد افزایش بسیار زیاد در آمار موارد مسمومیت و فوت ناشی از آن هستیم و طی یک هفته گذشته این تعداد به ۲۳۰ مورد در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد رسیده که ۱۴۱ مورد توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی منتقل و ۷۸ مورد درمان سرپایی انجام شده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: نشانه های اولیه مسمومیت خفیف با گاز منوکسید کربن مانند حالت سردرد خفیف و خستگی و تهوع، استفراغ و خستگی را جدی بگیرید.

وی اظهار کرد: با تمام هشدارها باز هم شاهد فوت ۱۱ نفر در هفته اخیر بودیم که علت آن استفاده از وسائل گرمایشی غیر استاندارد مانند پیک نیک و بخاری فاقد دودکش است.

یزدانی گفت سرگیجه یکی دیگر از نشانه های هشدار دهنده اولیه مسمومیت با منوکسید کربن است و اینکه کودکان زیر ۵ سال، افراد مسن بالای ۶۵ سال، مادران باردار در سه ماه اول و آخر، معلولین ذهنی، نابینایان از جمله افراد در معرض خطر مسمومیت هستند و فردی که دچار مسمومیت با گاز منو اکسید کربن شده اگر دچار اختلال هوشیاری یا خواب عمیق شده باید اقدامات اولیه درمانی و تماس با اورژانس انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.