۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 843240

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد گفت: قیمت طلا از پیش بینی خارج شده و این سیر صعودی فاجعه است و این شکل افزایش قیمت بی رویه در دنیا بی سابقه است.

قیمت طلا از پیش بینی خارج شده است

به گزارش قدس خراسان، تقی زادگان اظهار کرد: افزایش قیمت بی رویه طلا طی روزهای گذشته برای ما هم قابل قبول نیست. اکنون انس جهانی حدود ۹ دلار کاهش قیمت داشته است و دلار نسبت به دیروز ثابت و بروی نرخ تقریبی ۴۳ هزارتومان است، اما جای تعجب است که طلا بدون توجه به این ثبات نسبی سیر صعودی خود را دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد تصریح کرد: کمبود طلا در بازار وجود ندارد، اما شوک قیمت طلا این بازار را متلاطم کرده است. قیمت طلا از پیش بینی خارج شده و فاجعه است و این شکل افزایش قیمت بی رویه در دنیا بی سابقه است. این نوع افزایش قیمت طلا و ارز عواقب بدی بر روی افزایش قیمت سایر کالاها دارد و در نهایت مردم متضرر می‌شوند.

به گفته وی، بر اساس مزنه جهانی اکنون نرخ طلا باید حدود قیمت یک میلیون ۹۸۲ هزار تومان باشد و اکنون چیزی حدود ۷۰ هزار تومان طلا حباب دارد.

تقی زادگان تصریح کرد: موضوعات سیاسی در منطقه هم در این عدم ثبات قیمتی دخیل است و حتی قیمت طلا را بیشتر از این رقم‌ها هم می‌برد. در حال حاضر در سکه تمام که قیمت آن ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان حباب دارد.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.