تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن عذرخواهی از مردم بابت قطع اینترنت در اطراف حوزه‌های برگزاری کنکور گفت: این محدودیت برای عدالت آموزشی و جلوگیری از تخلفات بوده است.

عذرخواهی وزیر علوم از مردم بابت قطعی اینترنت در زمان کنکور
به گزارش قدس آنلاین، «محمدعلی زلفی‌گل» روز جمعه در گفت وگوی خبری در حاشیه برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها با بیان اینکه این قطعی اینترنت در اطراف حوزه‌های امتحانی برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده و از این بابت پوزش می‌طلبم، تاکید کرد: این مصوبه شورای امنیت کشور بوده و قانونا باید اجرا می‌شد.

وزیر علوم تصریح کرد: این محدودیت برای حکمفرمایی عدالت آموزشی و پیشگیری از تخلفات احتمالی بوده است.

پیش از این نیز رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: تاکنون هیچ برگشت پاسخی به حوزه‌های امتحانی در کنکور امسال اتفاق نیفتاده و تقلبی صورت نگرفته است.

«عبدالرسول پورعباس» در همین ارتباط خاطرنشان کرد: روز گذشته ۲۹ دی ماه سه صفحه از دفترچه سؤالات قبل از پایان آزمون منتشر شد اما به سرعت توانستیم متخلف را شناسایی و بازداشت کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه نیز پس از بازدید از چندین حوزه امتحانی و در پایان برگزاری آزمون گفت: بر اساس بررسی‌ها و گزارش‌های دریافتی با همراهی داوطلبان و عموم مردم این آزمون در سلامت کامل برگزار شد.

به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ با تغییرات بسیاری نسبت به سال‌های گذشته از روز گذشته پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ شروع شده و امروز جمعه ۳۰ دی ماه ادامه دارد. داوطلبان از این دوره به بعد سوالات کمتر و زمان بیشتری برای پاسخگویی دارند و به دلیل برگزار شدن یک نوبت دیگر آزمون در تیر سال آینده با اضطراب کمتری سر جلسه کنکور می‌ روند.

نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ صبح پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی آغاز شد و عصر همان روز داوطلبان گروه زبان های خارجی با یکدیگر به رقابت کردند. داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی‌ و علوم انسانی در دومین روز از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه،۳۰ دی) در گسترده‌ترین رقابت علمی کشور شرکت کردند. رقابت داوطلبان گروه هنر در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ نیز از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (جمعه ۳۰ دی) آغاز شد تا پرونده این نوبت از کنکور بسته شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.