نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «همراه مردم» گفت: در این نمایش سختی‌ها و ازخودگذشتگی‌های کادر درمان را نشان می‌دهیم.

کارگردان نمایش همراه مردم: ایثار کادر درمان را در نمایش خیابانی نشان دادم

به گزارش قدس آنلاین، نمایش خیابانی «همراه مردم» به نویسندگی و کارگردانی حسین نادری، عصر فردا (سه‌شنبه ۴ بهمن)، برای دومین بار در چهل‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر، در پهنه رودکی اجرا خواهد شد.

نادری، در توضیح موضوع و درونمایه نمایش خیابانی «همراه مردم» گفت: این نمایش به فداکاری‌های کادر درمان در دوران کرونا اشاره می‌کند و ما در این کار هنری به شکل فانتزی و طنز، مواجهه ویروس کرونا با افراد را مختلف نشان می‌دهیم.

او افزود: در این نمایش، به همراهی و کمک مردم به یکدیگر در شرایط همه‌گیری بیماری می‌پردازیم و سختی‌ها و ازخودگذشتگی‌های کادر درمان را نشان می‌دهیم.

این کارگردان ادامه داد: یکی از دوستان من جزو کادر درمان بود و من با او ارتباط داشتم و از بسیاری از سختی‌های زمان کرونا مطلع بودم. برای همین علاقه‌مند شدم که به نوعی ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان را نشان دهم. تلنگر این کار از زمان کرونا در ذهن من ایجاد شد و خوشبختانه توانستم آن را ساخت و پرداخت کنم و در شکل و قالب فانتزی، برای مخاطب به مرحله اجرا درآورم.

نادری که اینک ۴۰ ساله است، از سال ۱۳۸۰ فعالیت و کار خود را در عرصه‌های مختلف هنری آغاز کرده است. او تاکنون در بیشتر جشنواره‌های تئاتری کشور چون فجر، مقاومت، ایثار، فتح خرمشهر و کودک و نوجوان همدان حضور داشته است. او با این‌که کارهای صحنه‌ای هم داشته، ولی در سال‌های اخیر بیشتر به دنبال اجرای نمایش خیابانی بوده است، چرا که اعتقاد دارد در تئاتر خیابانی، ارتباط مستقیم‌تری با مردم و تماشاچیان وجود دارد.

او در این‌باره توضیح داد: در سالن‌های تئاتر و کار صحنه‌ای، اکثر تماشاگران افرادی هستند که تماشاچی تئاتر بوده و با این هنر آشنا هستند، اما در تماشای نمایش خیابانی، مردم عادی حضور دارند و یک رهگذر نیز که با کار تئاتر آشنا نیست هم می‌تواند بایستند و کار شما را تماشا کند.

این نویسنده و کارگردان کرمانشاهی افزود: به همین دلیل علاقه دارم که بیشتر کار خیابانی تولید و اجرا کنم و امسال نیز برای دومین بار است که در جشنواره بین‌المللی فجر به عنوان کارگردان حضور دارم.

نادری با اشاره به ویژگی‌ و امتیاز اجرا در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توضیح داد: جشنواره بین‌المللی فجر، به نوعی ویترین تئاتر ایران است و تمام گروه‌های تئاتری کشور تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند که ثمره زحمات خود را در جشنواره فجر به مخاطبین خود ارائه دهند.

او در واکنش به این پرسش که چه موضوع‌هایی برای اجرای نمایش خیابانی مناسب‌تر هستند، پاسخ داد: شما به عنوان هنرمند اگر بخواهید کارتان دیده شود، باید به معضلات، مشکلات و موضوعات روز جامعه بپردازید تا بتوانید با مردم ارتباط بیشتری بگیرید. این رویکرد، منجر به دیده شدن و استقبال از کارهای شما خواهد شد.

بخش صحنه‌ای و خیابانیِ چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از روز شنبه اول بهمن تا روز سه‌شنبه یازدهم بهمن، توسط اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دبیری کوروش زارعی در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.