نشست مشورتی روسای جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا آغاز شد.

نشست مشورتی روسای جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشورتی رؤسای جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا) با حضور پیر کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، سعیدی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و الشرقاوی، مدیر دفتر منطقۀ فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر آغاز به کار کرد.

در اولین روز برگزاری نشست، جمعیت‌های ملی منطقه منا نسبت به ارائه اطلاعات به روز از فعالیت‌های خود اقدام کرده و به موفقیت‌ها و چالش‌های کنونی پیش‌رو منطقه اشاره کردند.

کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این نشست به ارائه گزارش اقدامات، چالش‌ها و درس آموخته‌ها می‌پردازد.

این نشست، با هدف برجسته کردن اولویت‌های بشردوستانه، چالش‌های کلیدی و علاوه بر آن، مشارکت و پاسخگویی به بحران‌های اقلیمی در شهر بیروت کشور لبنان در حال برگزاری است.

گفتنی است؛ بیان اولویت‌های مهم بشردوستانه در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (منا)، شناخت حوزه‌های جدید همکاری بین جمعیت‌های ملی و سایر فعالان بشردوستانه، کمک به بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی نیز در سال ۲۰۲۳ در امارات متحده عربی، بازنگری بهترین روش‌ها، رویکردهای ابتکاری و راه‌حل‌های پیشنهادی منطقه منا برای رسیدگی به چالش‌های تغییرات اقلیمی، تبادل اطلاعات پیرامون تاب‌آوری بیشتر در بحران‌های طولانی‌مدت پناهندگان و آوارگان، حمایت از تأمین منابع برای رفع چالش‌های بشردوستانه از جمله سایر اهداف برگزاری این نشست است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.