مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تعداد ۱۱۰ باب مسجد در شهرها و بخش‌های مختلف این استان پذیرای معتکفان رجبیه خواهد بود.

۱۱۰ مسجد آذربایجان شرقی پذیرای معتکفان است

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام محمود حسینی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این تعداد مسجد برای برپایی آیین معنوی اعتکاف در مناطق شهری و روستایی آذربایجان شرقی و برای خواهران و برادران آماده‌ شده است، افزود: تا ۱۲ بهمن ‌ماه جاری مصادف با ۱۰ ماه مبارک رجب، مساجد مزبور آماده ثبت‌ نام از علاقه‌مندان برای حضور در آیین معنوی اعتکاف هستند.

به گفته وی ثبت‌نام اعتکاف به صورت مجازی نیز از طریق سایت تبیان انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه تعداد ۶ مسجد ویژه اعتکاف دانشجویی از سوی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بر همین اساس اعتکاف دانش آموزی نیز برای امسال در استان پیش‌بینی شده است.

وی اعتکاف را یکی از رویش‌های مهم انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: یکی از روش‌های توسعه معنویت در جامعه برگزاری آیین اعتکاف است و در این زمینه حضور جوانان و نوجوانان بسیار مهم و چشمگیر می باشد.

حسینی از نقش ویژه گروه‌ها و تشکل‌های مردمی در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال همراه با تسهیل‌گری اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان هماهنگی‌های لازم را برای حضور سخنرانان برجسته کشوری و استانی در مساجد انجام داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.