رئیس جمهور در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز گفت: نماز یکی از راه‌های مهم حفظ جامعه در مقابل آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود که در اصلاح نظام اداری، اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار است.

رئیسی: توجه به مردم بهترین تبلیغ برای نماز است

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم رییسی امروز پنجشنبه در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز اظهار داشت: کارکردهای نماز در جامعه جایگاه ارزشمندی دارد، نماز جلوه‌های فکر بنده و عمل صالح را برای انسان سالک رقم می‌زند. حقیقتاً نماز هم در اندیشه انسان سالک و هم در اخلاق فاضله و کریمه او و هم در عمل بسیار اثربخش است و در انسان سازی شاید هیچ عطایای الهی همانند نماز نباشد.

رییس جمهور بیان داشت: نماز در ساختن فرد و جامعه تاثیرگذار است و همه انبیا الهی هم نسبت به صلاة توصیه شدند و امر به صلاه کردند و در آیات نورانی قرآن هم بر نماز تاکید شده است.

رییس جمهور احکام و آداب را از جلوه‌های مهم نماز عنوان کرد و گفت: احکام، اجزا و آنچه مربوط به آداب و شرایط نماز می‌شود، بسیار مهم است، اما وقتی انسان با اسرار نماز در ارتباط قرار می‌گیرد، روحیه او متعالی می‌شود و وقتی نماز یک فردی بالا برود، آن نمازخوان نیز با نماز خود بالا می‌رود.

رییسی با بیان اینکه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امر و توصیه همه انبیای عظام الهی به نماز و جامعه نمازخوان مورد توجه خوبی قرار گرفته است، اظهار داشت: باید از همه زحماتی که در این مدت برای توجه و اقامه نماز کشیده شده است، قدردانی کرد، اما با وجود کارهای بسیاری که انجام شده است، با آنچه باید فاصله بسیاری داریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دست‌اندرکاران بسیاری در حوزه نماز فعال هستند، تصریح کرد: مقتدای بصیرت آفرین ما هر ساله با پیام‌های خود به اجلاس سراسری نماز، یک فضای جدید را برای پرداختن به نماز برای همه ائمه جمعه، مسوولان و دست اندرکاران در کشور ایجاد می‌کنند. پیام‌های رهبر انقلاب پیام‌های جامعی است که همه جامعه را نسبت به موضوع نماز حساس می‌کند.

آیت الله رییسی با تشکر از فعالیت‌های چندین ساله حجت‌الاسلام قرائتی برای ترویج فرهنگ نماز و و نمازخوانی تصریح کرد: اجلاس نماز با تلاش‌های حجت الاسلام قرائتی به عنوان شخصیت مخلص در میدان در سراسر کشور برگزار می‌شود، در مساجد و نمازخانه ها، مدارس و دانشگاه‌ها فعالیت‌هایی بسیار انجام شده و باید نسبت به این اقدامات انجام شده، از همه دست اندرکاران این حوزه قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور اقامه نماز، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از پلشتی‌ها را چهار پایه و رکن اساسی نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: اقامه نماز باید در همه شئون جامعه و زندگی انسان اعم از نظام اداری، نظام اقتصادی، نظام سیاسی، نظام اجتماعی و همه نظامات ما جلوه پیدا کند و مبتنی بر صلات و اقامه آن باشد.

وی افزود: نماز توجه به خدا و قانون خدا و بایدها و نبایدهای الهی را به انسان می‌آموزد. آثار حضور یک انسان نمازخوان علاوه بر جنبه فردی که برای خودش دارد، برای جامعه نیز موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.