سخنگوی کرملین روز پنجشنبه اعلام کرد که تامین سلاح برای کی‌یف از طرف غرب، دخالت مسقیم آن‌ها در درگیری اوکراین را نشان می‌دهد.

مسکو: ارسال سلاح به اوکراین نشانه دخالت مستقیم در درگیری است

به گزارش قدس آنلاین، دمیتری پسکوف یک روز پس از اعلام خبر تصمیم آلمان برای ارسال تانک‌های تهاجمی لئوپارد۲ به اوکراین در اظهاراتی، اظهار کرد: به رغم اینکه غربی‌ها می‌گویند ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی از جمله تانک‌ها به اوکراین به معنی دخالت آن‌ها در این درگیری نیست، مسکو با این ادعا مخالف است.

وی افزود: در روسیه ما این اقدام‌ها را دخالت مستقیم در درگیری می‌دانیم که رو به افزایش است.

پسکوف همچنین افزود: تغییرات در روند «عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین» با توجه به تصمیم غرب برای ارسال تانک‌های جنگی به کی‌یف، در دستور کار نیست.

سخنگوی ریاست‌جمهوی روسیه در ادامه این اظهارات با اشاره به صحبت‌های اخیر ولودمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین درباره همتای روس خود، خاطرنشان کرد: زلنسکی پس از آنکه نتوانست به تعهداتش در چارچوب توافق مینسک عمل کند و در عوض خود را برای جنگ آماده کرد، دیگر «طرف مقابل» ولادیمیر پوتین نبود.

رییس جمهوری اوکراین پیشتر در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفته‌ بود که تمایلی برای گفت‌وگو با پوتین ندارد زیرا به نظر او تصمیمات را فرد دیگری می‌گیرد.

زلنسکی گفت: تمایلی به به گفت‌وگو با پوتین ندارم زیرا او به دنبال صلح نیست. مشخص نیست که چه کسی تصمیم‌ها را می‌گیرد. پس از این جنگ، او برای من «هیچکس» نیست.

از ساعتی پیش رسانه‌های غربی از شنیده شدن هشدار سراسری حمله هوایی در اوکراین و حمله موشکی و پهپادی روسیه به سمت کی‌یف خبر می‌دهند.

خبرگزاری تاس نیز با اعلام خبر شنیده شدن هشدار سراسری در اوکراین به نقل از شهردار کی‌یف از وقوع انفجار در این شهر خبر داد.

تارنمای روزنامه انگلیسی گاردین نیز نوشت حملات موشکی و پهپادی روسیه، به زیر ساخت انرژی در اودسا در جنوب اوکراین آسیب زده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.