یک رسانه صهیونیست با اشاره به بالا گرفتن تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی و نوع نگاه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی به مسائل مرتبط با ایران، فلسطین و منطقه از چالش هایی گفت که وزیر خارجه آمریکا در سفر امروز خود به سرزمین های اشغالی با آن روبرو خواهد بود.

ارزیابی رسانه صهیونیست از چالش های بلینکن در تل آویو

به گزارش قدس آنلاین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در گزارشی درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی، مصر و کرانه باختری نوشت: «آنتونی بلینکن» زمانی به این منطقه سفر کرد که تنش ها در اوج خود قرار داد.

این روزنامه چاپ تل آویو با اشاره به این موضوع که سفر بلینکن به سرزمین های اشغالی از امروز دوشنبه شروع می شود، کشور مصر را گام اول سفر وی اعلام کرد و افزود: سفر به قاهره کاملا تحت الشعاع وخامت اوضاع در کرانه باختری و سرزمین های اشغالی است.

این روزنامه کاهش تنش ها را هدف اصلی دیدارهای بلینکن با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عنوان کرد.

این رسانه صهیونیستی ساخت شهرک های صهیونیست نشین را در منطقه موسوم به «ای وان» که از مناطق راهبردی در کرانه باختری است، از خواسته های «بزالل اسموتریچ» رهبر حزب «صهیونیسم دینی» رژیم صهیونیستی عنوان کرد و نوشت: «وعده نتانیاهو برای تقویت شهرک های کرانه باختری؛ جایی که قرار است پایتخت فلسطین در طرح (به اصطلاح) دو دولتی شود، هشدارآمیز است.»

«ایتان گیلبوا» کارشناس دانشگاه «بارایلان» در سرزمین های اشغالی با اشاره به تظاهرات خیابانی صدها هزار نفری علیه اصلاحات قضائی مورد نظر نتانیاهو نوشت: اگر موضوع ایران برای نتانیاهو اولویت اول است نباید موضوع اصلاحات قضایی را دنبال کند زیرا چنین کاری تمرکز را از پرداختن به مساله ایران منحرف خواهد کرد.

این منبع خبری صهیونیست قطع همکاری امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی را از دیگر چالش های پیش روی بلینکن عنوان کرد.

به نوشته «یدیعوت آحارونوت»، جنگ اوکراین، تنش ها با ایران و بحران لبنان و سوریه از دیگر موضوعات سفر بلینکن به سرزمین های اشغالی است.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به مخالفت نتانیاهو با احیای توافق هسته ای با ایران و از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی ادامه داد: دولت آمریکا در حال دادن تنفس مصنوعی برای زنده نگه داشتن این مفاهیم است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» همچنین احتمال بازگشایی دفتر دیپلماتیک تشکیلات خودگردان فلسطین در واشنگتن و کنسولگری آمریکا در قدس را بعید دانست و آن را مشروط به تحقق اصلاحات سیاسی در این تشکیلات ارزیابی کرد.

در همین حال، روزنامه صهیونیست «هاآرتص» امروز دوشنبه به نقل از منابع آگاه خود نوشت که بلینکن موضوع «اصلاحات قضایی» مورد نظر کابینه نتانیاهو در ساختار سیستم قضایی رژیم صهیونیستی را مطرح خواهد کرد که از نظر دولت «جو بایدن» باعث تضعیف این سیستم قضایی خواهد شد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، دولت آمریکا همچنین خواهان «فعال سازی مجدد» رابطه با کابینه نتانیاهو و تقویت همکاری با آن با وجود اختلاف دیدگاه‌ها و نوع رابطه بین نتانیاهو و بایدن است که در طول سال‌ها با مشکلاتی همراه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.