کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که گفتگوهای قابل توجه و بنیادین میان روسیه و ناتو به علت قطع تماس از سوی این ائتلاف نظامی غربی، وجود ندارد.

کرملین: ناتو تماس با مسکو را قطع کرده است

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری تاس؛ دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در باره احساس نیاز کرملین به ادامه تماس با ناتو شامل گفتگوهای سطح بالا، با توجه به خطر رویارویی مستقیم میان روسیه و ناتو، با اشاره به قطع تماس های مهم از سوی این ائتلاف نظامی گفت که سخن گفتن در باره چنین تماس هایی در حال حاضر بسیار دشوار است.

وی با اشاره به گوناگونی دیدگاه های جوامع اروپایی درباره تصمیم سیاستمداران این کشور برای فرستان تانک رزمی به اوکراین، گفت که همه جنبه های این موضوع، آشکار و شفاف است.

به گفته پسکوف؛ در همه کشورهای اروپایی برخی محافل وجود دارند که با اقدامات منجر به افزایش میزان مداخله کشورهایشان در درگیری های اوکراین، مخالفت می کنند. در واقع چنین نیروهای اجتماعی در بسیاری از کشورها وحود دارد که آشکارا در این باره سخن می گویند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه آمریکا، اوکراین را بستر آزمایش تولیدات نظامی-صنعتی خود می‌بیند، تاکید کرد واشنگتن نه تنها گرداننده بلکه بهره‌بردار اصلی از بحران اوکراین است.

وی افزود: روشن است که ایالات متحده نه تنها هدایت‌کننده اصلی در بحران اوکراین بلکه بهره‌بردار اصلی از این درگیری نیز است. واشنگتن اوکراین را به عنوان بستری برای آزمایش تولیدات نظامی-صنعتی خود می‌بیند که در آن انواع سامانه‌های تسلیحاتی توسط سربازان اوکراینی برای مقابله با سلاح‌های روسی به کار گرفته ‌می‌شود.

ریاباکوف با بیان اینکه اروپا تجهیزات نظامی خود را «برای انهدام» به اوکراین می‌فرستد، خاطر نشان کرد: واشنگتن، این را فرصتی برای انعقاد قراردادهای مولتی‌میلیارد دلاری فروش اسلحه به اروپا می‌داند.

این دیپلمات روس ضمن هشدار نسبت به اینکه «بازی منفعت طلبانه» پایان خوبی نخواهد داشت، ادامه داد: پس از اعلام تصمیم واشنگتن مبنی بر ارسال تانک‌های ابرامز به اوکراین، مسکو دیگر هیچ مسیری برای برگزاری گفت‌وگوها با کی‌یف نمی‌بیند.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، مسکو برای بررسی هرگونه ابتکار جدی با هدف پایان بحران اوکراین آمادگی دارد اما تاکنون کسی در این رابطه راهکاری ارائه نکرده است.

ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه نیز روز گذشته ضمن هشدار به کشورهای غربی درباره پیامدهای ارسال تسیلحات و تجهیزات جنگی به اوکراین تاکید کرده بود: آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو از اوکراین به عنوان محلی برای آزمایش تسلیحات خود استفاده می‌کنند.

همچنین دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روز پنجشنبه گفته بود که ارسال تسلیحات به اوکراین از سوی کشورهای غربی گواهی بر دخالت مستقیم و فزاینده آن‌ها در درگیری مسکو و کی‌یف است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.