مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد واکسن‌های مصرفی کرونا از ۴ نوع به ۷ نوع افزایش یافته و هم‌اکنون واکسن‌های برکت، برکت پلاس، فخرا، سینوفارم، اسپایکوژن، رازی و نورا در مراکز واکسیناسیون کرونا به گروه‌های سنی هدف تزریق می‌شود.

۷ نوع واکسن کووید در مراکز واکسیناسیون کرونا تزریق می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، دکتر ناصر امینی اظهار کرد: محدودیت واکسن آسترازنکا در سفرهای خارجی برداشته شد و کسانی که قصد رفتن به سفرهای زیارتی یا کاری را دارند می‌توانند واکسن سینوفارم دریافت نمایند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر و غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: ما کمبودی در بحث تأمین واکسن موردنیاز نداریم و تنها نیازمند حضور پررنگ مردم در مراکز واکسیناسیون کرونا جهت دریافت دُز یادآور هستیم.

وی در خصوص محدودیت واکسیناسیون ویژه سفرهای خارجی گفت: طبق دستورالعمل جدید کسانی که قصد سفرهای کاری و زیارتی به خارج از کشور را دارند می‌توانند از واکسن سینوفارم استفاده نمایند و همچون گذشته دیگر الزامی به دریافت واکسن آسترازنکا نیست.

دکتر امینی افزود: دستورالعمل جدید واکسیناسیون کرونا به تازگی دریافت شده و طبق این دستورالعمل ابلاغی افراد بالای ۱۲ سال دارای بیماری زمینه‌ای نیازمند دریافت دُز یادآور اول (دُز سوم)، تمامی افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از زمان دریافت آخرین دُز آنان گذشته نیازمند دریافت یادآور دوم (دُز چهارم) هستند و طبق این دستورالعمل مبتلایان به ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، افراد بالای ۶۵ سال و کادر بهداشت و درمان شامل دریافت دُز چهارم می‌شوند، اما برای هیچکدام از این گروه‌ها دریافت نوبت سوم یادآور یا همان دُز پنجم ضروری نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.