برخی منابع اسرائیلی نگرانی شدید خود را از طرح وزیر امنیت "ملی" رژیم صهیونیستی برای مجاز کردن حمل سلاح گرم دارای مجوز ابراز داشتند.

نگرانی اسرائیلی‌ها از طرح بن گویر برای تسهیل حمل سلاح

به گزارش قدس آنلاین، سایت عبری زبان "واللا" ابراز داشت، برخی زنان اسرائیلی از طرح ایتامار بن گویر، وزیر امنیت "ملی" رژیم صهیونیستی برای تسهیل حمل سلاح گرم دارای مجوز به شدت ابراز نگرانی کردند.

دلیل این نگرانی این است که حمل اسلحه دارای مجوز می‌تواند موارد قتل زنان در اختلافات خانوادگی را افزایش دهد، به ویژه که به تازگی صحبت از پدیده خطرناکی است که جان ده‌ها زن را در چند سال گذشته گرفته است.

و به دلیل تجربه سال‌های گذشته، زمانی که بن گویر اعلام می‌کند که می‌خواهد اسرائیلی‌ها برای دفاع از خود در عملیات‌های فلسطینی‌ها اسلحه همراه داشته باشند، زنان زیادی در اراضی اشغالی برای امنیت شخصی خود احساس خطر می‌کنند گویا این تصمیم علیه آنها گرفته شده است.

سایت عبری زبان "واللا" اعلام کرد، طرح بن گویر و تعهدش به صدور مجوزهای حمل سلاح گرم برای تمامی اسرائیلی‌ها به بهانه دفاع از خود در برابر "تروریسم" جان ده‌ها هزار تن از زنان اسرائیلی را تهدید می‌کند.

به گزارش "واللا"، طرح بن گویر هرگز امنیت فردی اسرائیلی‌ها را تامین نخواهد کرد و صدور مجوزهای حمل سلاح گرم موجب افزایش نگرانی‌ها در خانواده‌های بسیاری می‌شود و خانواده‌ ده‌ها زنی که به همین شکل جان باختند، در این خصوص ابراز نگرانی کردند.

این سایت عبری زبان به نقل از برخی خانواده‌ها که یکی از اعضایش هدف قتل یا خشونت خانگی قرار گرفته، اعلام کرد، طرح بن گویر خطر زیادی داشته و پیامدهای آن شامل حال هر خانه‌ای خواهد شد.

این زنان اسرائیلی در ادامه اظهار کردند، این افراد بی‌گناه هستند که هزینه این تصمیم را پرداخت خواهند کرد و قتل زنان شدت خواهد گرفت.

وزیر امنیت "ملی" رژیم صهیونیستی پیشتر درباره تیراندازی در قدس اشغالی که موجب کشته شدن هفت اسرائیلی شد و در پاسخ به عملیات ارتش این رژیم در اردوگاه جنین با ۱۰ شهید انجام شد، تاکید کرده بود که اقدامات مربوط به دریافت مجوز حمل سلاح گرم را سرعت خواهد بخشید و محدودیت‌های مربوط به آن را کاهش خواهد داد.

در ادامه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در چارچوب اقدامات برای مقابله با موج عملیات‌های فسلطینی‌ها، با افزودن هزاران اسلحه و گسترش دامنه مجوزهای سلاح گرم موافقت کرد.

"واللا" به نقل از برخی منابع مخالف این طرح از جمله نهادهای زنان و خانواده‌های زنان کشته شده در اختلافات خانوادگی با سلاح گرم اعلام کرد، در صورت اجرای این طرح خطر قریب الوقوعی در آینده وجود دارد و موارد قتل زنان در اختلافات خانوادگی رو به افزایش هستند.

طبق گزارش "واللا"، در طول سه سال گذشته ۹ زن در منزلشان با سلاح گرم کشته شدند و البته این عدد بسیار پایین‌تر از آمار اعلام شده از سوی نهادهای زنان است، از جمله گزارش سازمانی موسوم به "لابی زنان در اسرائیل" در نوامبر ۲۰۲۲ که در آن اعلام شد سالانه نزدیک به ۲۰ زن اسرائیلی به دلیل خشونت‌های خانگی به قتل می‌رسند. خانواده‌های زنان کشته شده با سلاح گرم به دلیل اختلافات خانوادگی و یا آنهایی که مورد خشونت قرار گرفتند، در حال حاضر با طرح بن گویر مبارزه می‌کنند.

آریئیل بار، دختر اسرائیلی که مادرش سپتامبر ۲۰۲۱ در یک نزاع خانوادگی به قتل رسید، اظهار کرد: اساسا شرایط دریافت مجوز سلاح گرم بسیار آسان است و در حال حاضر آنها می‌خواهند سلاح را زیاد کنند و فکر می‌کنم این افراد بی‌گناه هستند که هزینه چنین اشتباهی را خواهند داد، من می‌خواهم به جای کاهش محدودیت‌های حمل به سلاح، این محدودیت‌ها افزایش پیدا کنند.

او در ادامه موضوع قتل‌های خانوادگی در سرزمین‌های اشغالی را یک بیماری مسری توصیف کرد که تصمیمات جدید به آن دامن خواهد زد. همچنین این شهروند اسرائیلی تصمیم گرفته شده را غیرمسؤولانه دانست و تاکید کرد که این تصمیم هرگز مشکل را برطرف نخواهد کرد.

پیشتر بن گویر با اشاره به دریافت ۱۷ هزار و ۳۷۳ درخواست مجوز حمل سلاح گرم و بررسی آنها، اعلام کرده بود که قصد دارد تعداد کارمندان بخش صدور مجوز سلاح گرم را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.