رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه با واکسیناسیون به ‌موقع و گسترده در مشهد و شهرستان‌های تحت نظارت این دانشگاه، خوشبختانه وارد پیک هشتم کرونا نشدیم گفت: یکی از مهمترین بحث هایی که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دنبال آن هستیم بحث عدالت محوری است.

وارد پیک هشتم کرونا نشدیم

به گزارش قدس خراسان، محمد علی کیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش خدمات کمی و کیفی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارکرد: خراسان رضوی یک استان متمایز و ویژه ای است و وجود زائران و اتباع خارجی و از طرفی وجود بزرگ ترین حاشیه نشینی در کشور و همچنین وجود مرزهای مختلف این استان را دارای اهمیت زیادی کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در سال گذشته و جاری خدمات را هم در بعد کمی و هم در بعد کیفی بالاخص در حوزه تجهیزات ارتقا دادیم و تحولات بسیار خوبی در این بخش ایجاد شده است.

وی در حوزه خدمات در دسترس به توسعه مراکز تحت پوشش ساخت و ساز های انجام شده و ساخت سه بیمارستان در حال ساخت اشاره کرد و ادامه داد: بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی پیامبر اعظم، بیمارستان گلبهار و بیمارستان اعصاب و روان در مشهد و نیز برنامه ریزی برای ساخت ۵ بیمارستان جدید از دیگر برنامه های این دانشگاه در آینده خواهد بود.

کیانی همچنین در زمینه ساخت و سازها با اشاره به ۶۰ پروژه در دست اقدام که نیمی از آنها به بهره برداری رسیده اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش بزرگ ترین مرکز آموزشی شمال شرق را به زودی افتتاح خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: اهداف اصلی ما در حوزه توسعه بحث بهره وری بود بحث تجربه و آموزش باعث شد به این سمت حرکت کنیم.

وی یکی از اهداف دوره جدید مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد را افزایش سطح بهره‌وری از امکانات و خدمات دانست که به‌عنوان مثال در زمینه بین‌المللی، دانشگاه تلاش کرده است با کشورهای عراق، تاجیکستان، ترکمنستان و افغانستان رایزنی‌های علمی داشته باشد.

کیانی افزود: در حوزه توریسم سلامت تلاش های خوبی صورت گرفته است به طوری که در سال جاری ۴۰ هزار گردشگر سلامت در شهر مشهد خدمات درمانی و پزشکی دریافت کرده اند.

در این نشست معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با اشاره به افتتاح پروژه های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خراسان رضوی در دهه فجر با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان گفت: در این دهه ۱۳ پروژه در مشهد، یک پروژه در خواف، یک پروژه در سرخس، یک پروژه در گلبهار، یک پروژه در کاشمر و یک پروژه در قوچان به بهره برداری رسید.

حسینی در ادامه به پوشش واکسیناسیون بالای ۹۶ درصدی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اشاره کرد و افزود: حدود ۹۹ درصد افراد تحت پوشش دوز اول،۸۸ درصد دوز دوم و در حدود ۴۰ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند.

در همین خصوص معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از اجرای طرح دارویار در داروخانه های تحت پوشش با حمایت دولت خبر داد و افزود: مقرر شده بیمارانی که با نسخه به داروخانه های تحت پوشش مراجعه می کنند مبنای پرداختی آنها شهریور ۱۴۰۰ باشد.

ناصر وحدتی به غربالگری بیماری اتباع اشاره و اعلام کرد: در پی غربالگری ۱۹ هزار نفر از اتباع ساکن در منطقه تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۴۰۹ بیمار شناسایی شدند و تحت درمان قرار گرفتند. همچنین برنامه واکسیناسیون اتباع زیر ۱۵ سال اکنون در حال اجراست که آمارهای ابتدایی برای واکسیناسیون حدود ۶۰ هزار نفر بود، اما بیش از ۷۷ هزار نفر واکسینه شده‌اند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: برنامه پایش سلامت مادران باردار نیز از اولویت‌های مهم ماست و تاکنون ۷۷ هزار مورد مراقبت پیش از بارداری، ۵۷۱ هزار مورد مراقب حین بارداری و ۱۰۵ هزار مورد مراقبت پس از بارداری در این دانشگاه و معاونت بهداشتی انجام شده است.

وحدتی به ۶ میلیون بیمه شده جدید اشاره کرد و افزود: مشکلات کمبود دارو موقتی است که در حال حاضر تا حدودی برطرف شده است و بازرسی های ما از ۲ هزار و ۵۰۰ داروخانه و کنترل دارو از طریق سامانه در حال انجام است و راهنمایی بیماران در خصوص کمبودهای دارویی انجام می شود.

وی افزود: در حوزه مدیریت غذا و دارو تمامی فرایند های صدور مجوز و پروانه ها به صورت تمام الکترونیکی درآمده است و دیگر مراجعات به صورت حضوری جز در موارد خاص انجام نخواهد شد؛همچنین در خصوص صادرات کالاهای بهداشتی و شیمیایی هم تمامی مجوز ها به صورت آنلاین خواهد بود.

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم از راه اندازی مرکز سطح ۲ ناباروری در کاشمر و توسعه و بهره برداری از مرکز ناباروری بیمارستان امام رضا مشهد خبر داد و اظهار داشت: فضای دیالیز در منطقه تحت پوشش علوم پزشکی مشهد به طور کامل تجهیز شده و تمامی مراکز مجهز به مرکز دیالیز هستند.

شاپور بدیعی از رشد ۲۸ درصدی در تخصیص متخصصین دانشگاه علوم پزشکی و شهرستان های تابعه خبر داد و افزود:هنوز ۲ هزار و ۹۰۰ تخت بیمارستانی در شهر مشهد کمبود داریم که برنامه های خوبی برای این موضوع در دست اقدام است.


گزارش: مهدی توحیدی‌


انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.