مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی از ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در جهت اجرای فاز یک طرح جامع  بازارچه مرزی دوغارون خبر داد.

۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید در بازارچه مرزی دوغارون 

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا تازیکی در آئین آغاز عملیات اجرایی فاز یک طرح جامع بازارچه مرزی دوغارون، اظهار کرد: این بازارچه یکی از شاهراه های اصلی در شرق کشور محسوب می شود که امروز شاهد افزایش تردد نسبت به سال های قبل در آن هستیم.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با اشاره به مشخصات عملیات اجرایی این طرح، افزود: وسعت زمین بازارچه مرزی ۷۸ هزار مترمربع است و طبق برنامه ریزیهای انجام شده بالغ بر ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید با تلاش سازمان همیاری شهرداریهای استان در بازارچه رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به برنامه ریزیهای انجام شده برای عملیات اجرایی فاز یک طرح جامعه بازارچه مرزی دوغارون، بیان کرد: مدت اجرا پروژه ۱۸ ماه پیش بینی، سطح زیربنا در نظر گرفته شده برای ایجاد غرفه های خدماتی، اداری، فروشگاهی و ... در حدود ۳۸ هزار و ۵۶۵ مترمربع است و با اجرای طرح این زمینه برای اشتغال بالغ بر ۹۲۳ نفر ایجاد خواهد شد.

تازیکی با بیان اینکه در مدت کوتاهی که مسئولیت بازسازی و تکمیل زیرساختهای بازارچه مرزی به سازمان همیاری محول شده است تحولات زیادی صورت گرفته شده، گفت: تسطیح مقدماتی، اصلاح و بهسازی شبکه برق داخل بازارچه، تهیه نقشه های اجرایی، انتخاب مشاور، تامین امکانات رفاهی استراحتگاه، نمازخانه، سرویس های بهداشتی از جمله این تحولات بوده است که تاکنون توسط سازمان عملیاتی شده است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در راستا طرح ساماندهی بازارچه با تلاش سازمان همیاری نرم افزار جامع مدیریت بازارچه مرزی نیز تدوین و اجرایی گردیده است.

وی افزود: بحث اشتغال زایی در حوزه مرز تایباد از جمله دغدغه های گذشته مسوولان این شهر است که در فرآیند جدید تنها با ایجاد ۱۳۸ غرفه در حوزه خرده فروشی و اضافه شدن ۲۴ غرفه تجاری، امکان اشتغال زایی برای بیش‌از ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.