بر اساس یک ویدیو که در فضای مجازی منتشر شده، نیروهای طالبان در شهر قندهار در جنوب افغانستان در واکنش به اقدام یک سیاستمدار سوئدی در هتک حرمت قرآن کریم، با نصب یک پرچم سوئد به سمت آن تیراندازی و در نهایت با شلیک آر.پی.جی آن را منفجر می‌کنند!

نیروهای طالبان پرچم سوئد را با آرپی‌جی هدف قرار دادند!

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه دیلی میل، اواخر ماه ژانویه، اقدام راسموس پالودان، یک فعال راست افراطی سوئد با مجوز مقامات این کشور در هتک حرمت قرآن کریم با آتش زدن این کتاب آسمانی مقابل سفارت ترکیه در شهر استکهلم، خشم جهان اسلام را برانگیخت.

در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده، گروهی از اعضای طالبان در افغانستان با فاصله در مقابل یک پرچم سوئد که روی یک دیوار نصب شده، ایستاده و به سمت آن شلیک می‌کنند.

در ادامه یکی از این افراد به سمت این پرچم نصب شده در مجاورت یک ساختمان، آر.پی.جی شلیک کرده و آن را منفجر می‌کند.

افراد این گروه سپس به سمت تکه‌های باقی مانده از پرچم سوئد رفته و یکی از آنها تکه‌ای بر جای مانده از پرچم را به دست گرفته و اسلحه‌اش را به سمت آن نشانه می‌رود.

روز 27 ژانویه هزاران افغان با برپایی تظاهراتی خشمشان را از قرآن‌سوزی در سوئد ابراز کردند.

به گفته خالد زادران، یک سخنگوی پلیس افغانستان، شهروندان کابل در بخش‌های مختلفی از این شهر در تظاهرات شرکت کردند.

چند روز پیش نیز طبق اعلام یک سخنگوی فرمانداری ولایت بدخشان در شمال افغانستان، هزاران تن بعد از برگزاری نمازجمعه در این استان دست به تظاهرات زدند.

وزارت امور خارجه دولت طالبان در افغانستان چند روز قبل از دولت سوئد خواست عامل این هتک حرمت را مجازات کرده و جلوی اجرای اقدامات مشابه را در آینده بگیرد.

پالودان که یک افراطی با سابقه حکم محکومیت قضایی و برخوردار از تابعیت کشورهای دانمارک و سوئد است، اقدام اهانت آمیز خود را درنزدیکی یک مسجد مقابل سفارت ترکیه در شهر کپنهاگ تکرار کرد.

او گفته این کار را هر روز تا زمانی که سوئد در ائتلاف ناتو پذیرفته شود، تکرار می‌کند.

هتک حرمت قرآن در استکهلم در بحبوحه تیرگی روابط بین سوئد و ترکیه پس از تصمیم آنکارا برای تاخیر ایجاد کردن در پیوستن سوئد به ناتو اتخاذ شد.

برپایی تظاهرات تحریک آمیز در سوئد، تلاش این کشور برای پیوستن به این ائتلاف امنیتی را به خطر انداخته است.

سوئد و فنلاند از زمان حمله روسیه به اوکراین به دنبال عضویت در ناتو رفته‌اند، اما نامزدی آنها برای پیوستن به این ائتلاف باید توسط تمامی 30 کشور عضو ناتو تصویب شود.

دو کشور اسکاندیناوی همچنان نتوانسته‌اند آرای مثبت ترکیه و مجارستان را برای نامزدی خود کسب کنند اما ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان وعده داده که در سال 2023 رای مثبت خود را ارائه خواهد کرد.

پالودان قبل از هتک حرمت قرآن در شهر استکهلم گفت، می‌خواهد "کمی آزادی بیان" را پس از به دار آویختن یک عروسک رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در این شهر که واکنش شدید ترکیه را به دنبال داشت، نشان دهد!

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.