سید صابر امامی تهیه‌کننده کاپیتان گفت: وظیفه اصلی سینماگر این است که از ابزار سینما برای ارائه پیامی متعالی استفاده کند.

امامی: وظیفه فیلم بیان مفاهیم والا به‌وسیله ابزار سینما است

به گزارش قدس آنلاین سید صابر امامی تهیه‌کننده فیلم کاپیتان از آثار در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس دررابطه‌با موضوع فیلمش گفت: فیلم سینمایی کاپیتان در رابطه گروهی از کودکان است که به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان بستری هستند؛ اما این فیلم بر خلاف همین داستانی که گفتم سرشار از امید و زندگی است و تلاش کردیم تا محور این فیلم زندگی باشد.

وی در ادامه بیان کرد: از ابتدا که ما این موضوع را با فارابی مطرح کردیم فیلم‌نامه چندین بار بازنویسی شد تا به محتوایی که روی پرده رفت برسد؛ اما محور اصلی آن که هیچ‌گاه تغییر نکرد امید است، یک موضوعات دیگری هم در فیلم وجود دارد مثل‌اینکه ما داخل فیلم به پاسداشت جایگاه پرستاران می‌پردازیم و به مقام پدر و پسر می‌پردازیم و خیلی نرم مفاهیمی مثل فرزندآوری را هم زنده نگه می‌داریم.

تهیه‌کننده فیلم کاپیتان با اشاره به بازخورد اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر گفت: اکران این فیلم در خانه رسانه خیلی بازخورد خوبی داشت و با خبرنگاران و منتقدان لحظات خوبی را داشتیم و نشست خبری هم با حضور بازیگران نوجوانان فیلم خیلی عالی برگزار شد، در سینمای مردمی هم بازخورد خوبی دررابطه‌با اکران کاپیتان دریافت کردیم و به نظر باید در روزهای آینده به فکر سانس فوق‌العاده باشیم.

وی دررابطه‌با فعالیت خود قبل از فیلم کاپیتان بیان کرد: من تا قبل از این فیلم به‌عنوان تهیه‌کننده مستند فعالیت می‌کردم و با این فیلم وارد فضای تهیه‌کنندگی سینما شدم.

امامی در ادامه بیان کرد: من معتقدم تهیه‌کنندگی ورای تأمین زیرساخت‌های برای تولید یک فیلم باید حرکت‌دهنده یک خط کلی باشد، پیشنهاد ساخت این فیلم هم توسط خودم به بنیاد فارابی داده شد و در پرسه تکمیل فیلم‌نامه با کارگردان‌های مختلفی وارد مذاکره شدیم و به باتوجه‌به مفاهیم فیلم به یان نتیجه رسیدیم که محمد حمزه‌ای بهترین گزینه برای کارگردانی فیلم است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم وظیفه اصلی سینماگر این است که از ابزار سینما برای ارائه پیامی متعالی استفاده کند و این پیام هرچه در لایه‌ها و قصه فیلم باشد و از شعارزدگی و چیزی که بیشتر به یک بیانیه شبیه است دور باشد بهتر است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.