۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 848928

فیلم «اتاقک گلی » به کارگردانی مهرداد خوشبخت و تهیه‌کنندگی داوود صبوری، هجدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۳۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۲.۹ ستاره را برای خود ثبت کرد.

نصب ۳۵ ستاره به دیوار «اتاقک گلی»

به گزارش قدس آنلاین، منتقدان سینما روزانه در نظرسنجی ایرنا به فیلم‌های اکران شده در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر ستاره می‌دهند، هر کدام از منتقدان می‌توانند رضایت نسبی خود را از آثار سینمایی با تعداد ستاره‌ها از یک تا پنج مشخص کنند. این نظرسنجی هر روز در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می‌شود.

ایرنا از منتقدان سینما، درباره فیلم اتاقک گلی که دومین فیلم اکران شده در هشتمین روز جشنواره - چهارشنبه - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱- بود، نظرسنجی کرده است که از نظر تعداد ستاره‌های اعطا شده نتایج نشان می‌دهد این فیلم توانست در مجموع ۳۵ ستاره را از دوازده منتقد سینما دریافت کند.

بر اساس حروف الفبا به ترتیب، جبار آذین، معین احمدیان، امیرحسین اشرفی، امیر اهوارکی، علی افشار، مهدی خدایی، علی عبدالعلی‌زاده، آرش فهیم، محمد قربانی، مصطفی محمودی، رضا منتظری و هادی مومنی در نظرسنجی فیلم اتاقک گلی شرکت کردند.

در این نظرسنجی، یک منتقد ۱.۵ ستاره و سه منتقد هر کدام دو ستاره و یک منتقد هم ۲.۵ ستاره به فیلم اتاقک گلی دادند، همچنین چهار منتقد ۳ ستاره، یک منتقد چهار ستاره و دو منتقد هر کدام ۴.۵ ستاره برای ساخته مهرداد خوشبخت ثبت کردند. این در حالی است که هیچ‌کدام از منتقدان هم این فیلم را شایسته دریافت یک و ۵ ستاره ندانستند.

فیلم اتاقک گلی روایتی از عملیات مرصاد در سال ۶۷ و حمله منافقین به کشور و حضور لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله در سه‌راه اسلام‌آباد و منهدم کردن ادوات جنگی است، که در عملیات مرصاد یک دسته از رزمندگان لشگر ۲۷ برای حفاظت از ساکنان روستای شیان عازم این منطقه می‌شوند که در نهایت تعدادی از رزمندگان لشگر در حفاظت از این روستا به شهادت می‌رسند و اهالی سالم می‌مانند. نکته جالب توجه فیلم این است که تهیه‌کننده این فیلم یکی از همان رزمنده‌هایی است که برای نجات این دخترک گرفتار شده، همراه دیگر همرزمانش وارد عملیات می‌شود.

ستاره فیلم‌های روز اول جشنواره

فیلم استاد به کارگردانی عماد حسینی و تهیه‌کنندگی بهروز افخمی اولین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۷ ستاره از یازده منتقدان سینما، میانگین ۱.۵ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم شماره ۱۰ به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری دومین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۲۴.۵ ستاره از یازده منتقدان سینما، میانگین ۲.۲ ستاره را برای خود ثبت کرد.

ستاره فیلم‌های روز دوم جشنواره

فیلم آه سرد به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق و تهیه‌کنندگی رضا محقق سومین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۳.۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۱.۱ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم جنگل پرتقال به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی، چهارمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۲۹ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۲.۴ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم یادگار جنوب به کارگردانی حسین دوماری و پدرام پورامیری و تهیه‌کنندگی مجتبی رشوندی، پنجمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۹.۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۱.۶ ستاره را برای خود ثبت کرد.

ستاره فیلم‌های روز سوم جشنواره

فیلم پرونده باز است به کارگردانی کیومرث پور احمد و تهیه‌کنندگی علی قائم مقامی، ششمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۱.۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۰.۹۵ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم سرهنگ ثریا به کارگردانی لیلی عاج و تهیه‌کنندگی جلیل شعبانی، هفتمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۳۳.۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۲.۷ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی یوسف منصوری، هشتمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۹ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۱.۵ ستاره را برای خود ثبت کرد.

ستاره فیلم‌های روز چهارم جشنواره

فیلم چرا گریه نمی‌کنی به کارگردانی علیرضا معتمدی و تهیه‌کنندگی رضا محقق، نهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۷ ستاره از یازده منتقد سینما، میانگین ۱.۵ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم بچه زرنگ به کارگردانی هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی و تهیه‌کنندگی حامد جعفری، دهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۳۳.۵ ستاره از یازده منتقد سینما، میانگین ۳ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم هوک به کارگردانی حسین ریگی و تهیه‌کنندگی علی آشتیانیان یازدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۲۳ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۱.۹ ستاره را برای خود ثبت کرد.

ستاره فیلم‌های روز پنجم جشنواره

فیلم بعد از رفتن به کارگردانی رضا نجاتی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی، دوازدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۵ ستاره از یازده منتقد سینما، میانگین ۱.۳ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم کت چرمی به کارگردانی حسین میرزا محمدی و تهیه‌کنندگی کامران حجازی، سیزدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۲۴.۵ ستاره از دوازده منتقد سینما، میانگین ۲ ستاره را برای خود ثبت کرد.

ستاره فیلم‌های روز ششم جشنواره

فیلم هفت بهار نارنج به کارگردانی فرشاد گل‌سفیدی و تهیه‌کنندگی محمد کمال‌پور، چهاردهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۹.۵ ستاره از یازده منتقد سینما، میانگین ۱.۶ ستاره را برای خود ثبت کرد.

فیلم روایت ناتمام سیما به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا، پانزدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۷ ستاره از یازده منتقد سینما، میانگین ۱.۵ ستاره را برای خود ثبت کرد.

ستاره فیلم‌های روز هفتم جشنواره

فیلم کاپیتان به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه‌کنندگی مجید رضابالا، شانزدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۷ ستاره از یازده منتقد سینما، میانگین ۱.۵ ستاره را برای خود ثبت کرد.

ستاره فیلم‌های روز هشتم جشنواره

فیلم هایپاور به کارگردانی هادی محمدپور و تهیه‌کنندگی مهدی عظیمی و اباذر جوکار، هفدهمین فیلم اکران شده در جشنواره چهل و یکم فجر بود و با مجموع ۱۱ ستاره از یازده منتقد سینما، میانگین یک ستاره را برای خود ثبت کرد.

جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ش بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مجتبی امینی در دو پردیس سینمایی ملت و برج میلاد برگزار می‌شود. امسال ۲۴ فیلم در بخش سودای سیمرغ در جشنواره فیلم فجر به رقابت می‌پردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.