۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 849447

هنوز سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است؛ اما مسئول سازمان لیگ می‌گوید قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی در دو فصل اخیر به عنوان نماینده‌های ایران به مسابقات معرفی می‌شوند.

استقلال و نساجی در لیگ قهرمانان

به گزارش قدس آنلاین، هنوز سهمیه‌های ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا مشخص نشده است؛ اما مسئول سازمان لیگ می‌گوید قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی در دو فصل اخیر به عنوان نماینده‌های ایران به مسابقات معرفی می‌شوند.

با تغییرات کنفدراسیون فوتبال آسیا در زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، این بازی‌ها از این پس مانند لیگ قهرمانان اروپا از اواخر تابستان تا بهار سال بعدش برگزار خواهد شد و دیگر خبری از برگزاری این مسابقات بین دو فصل باشگاهی نیست.

در گذشته بازی‌ها در بهمن شروع می‌شد و در آبان سال بعد به پایان می‌رسید و در نتیجه تیم‌های ایرانی و غرب آسیا مجبور بودند با دو تیم متفاوت در بازی‌ها شرکت کنند؛ اما بالاخره فشارهای کشورهای غرب آسیا از جمله قطر و عربستان به ثمر نشست و این بازی‌ها با شکل بهتر و مطابق با فصل باشگاهی ایران و کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

در نتیجه این تغییرات، لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۳ برگزار نشد و لیگ قهرمانان ۲۰۲۲ که پارسال شروع شده بود به پایان نرسیده تا با یک سال تعویق در زمان برگزاری این بازی‌ها، فصل جدید مسابقات از شهریور ماه شروع می‌شود.

سهمیه‌های آسیایی ایران مشخص شد

این تغییر و تحولات منجر به این شد که استقلال و نساجی به عنوان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی سال گذشته هنوز از سهمیه خود استفاده نکنند و در نهایت نمایندگان ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان با تجمیع قهرمانان دو فصل انتخاب خواهند شد.

پیش از این قهرمان لیگ برتر و جام حذفی به صورت مستقیم و تیم‌های دوم و سوم جدول از طریق پلی‌آف به لیگ قهرمانان می‌رفتند؛ اما در فصل آینده قرار شده فقط تیم‌هایی که جام آورده باشند، به لیگ قهرمانان بروند و تیم‌های دوم و سوم جدول سهمیه‌ای نمی‌گیرند.

سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ، در گفت‌وگویی تلویزیونی بدبینانه‌ترین حالت تقسیم سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا را حالت(۲+۲) معرفی کرده که براین اساس، سهمیه به این تیم‌ها تعلق خواهد گرفت:

سهمیه‌های مستقیم

قهرمان لیگ برتر ۰۱-۱۴۰۰ (استقلال)

قهرمان لیگ برتر ۰۲-۱۴۰۱ (در جریان است)

سهمیه‌های پلی‌آف

قهرمان جام حذفی ۰۱-۱۴۰۰ (نساجی)

قهرمان جام حذفی ۰۲-۱۴۰۱ (در جریان است)

مهدی درباره سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفته است: کشورهای مختلف مدل‌های مختلف دارند و یک دوره شرایط خاصی دارد و در ادوار بعدی به مدل روتین باز خواهد گشت. کار کارشناسی خوبی انجام دادیم و به هیأت رئیسه تقدیم کردیم تا تصمیم‌گیری شود. به این ترتیب قهرمانان فصل گذشته و قهرمانان فصل آینده با ترکیبی مشخص رتبه یک تا چهار را خواهند داشت. اگر این موضوع به تصویب برسد مشکلی نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.