استاندار همدان با بیان اینکه مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند گفت: بسیج عمومی در راستای پاکسازی معابر و انتقال برف صورت گرفته است.

استاندارهمدان: بسیج عمومی برای پاکسازی معابر صورت گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز دوشنبه در بازدید میدانی از مرکز کنترل راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای و شهرداری همدان افزود: همه امکانات در راستای بازگشایی و پاکسازی معابر و راه‌های شهری به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ سانتی‌متر در مناطق شهری و برون شهری و در برخی نقاط طی گزارش‌های موجود بیش از یک متر بارش برف داشته‌ایم.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به انسجام و وحدتی که بین مجموعه مدیریتی استان وجود دارد، از همان ساعات اولیه بارش برف، حضور میدانی موثری وجود داشت و تجهیزات و امکانات گسترده‌ای در این راستا به کار گرفته شد.

وی یادآور شد: از روز گذشته که شاهد بارش نزولات آسمانی بودیم عملیات بسیار خوبی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در راستای پاکسازی معابر و خیابان‌ها صورت گرفته است.

قاسمی فرزاد گفت: امروز، پاکسازی معابر به صورت گسترده انجام می‌شود تا با سرد شدن هوا، دچار یخ‌زدگی نشوند و مردم بتوانند به راحتی تردد داشته باشند.

وی تاکید کرد: بسیج عمومی باید در راستای پاکسازی خیابان‌ها انجام گیرد تا هرچه سریع‌تر، برف‌های دپو شده به بیرون منتقل شود.

استاندار همدان ادامه داد: اقدامات لازم برای پاکسازی برف کوچه‌های فرعی و کم‌عرض محلات انجام خواهد شد.

وی افزود: باید این آمادگی وجود داشته باشد که ذخیره لازم شن، ماسه و نمک انجام شود تا در صورت بارش مجدد برف با مشکلی مواجه نشویم.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: آمادگی و انسجام خوبی بین فرمانداران و مجموعه‌ مدیریت شهری برای انجام یک اقدام هماهنگ در راستای پاکسازی برف وجود دارد.

به گفته وی در حوزه برون‌شهری نیز اقدامات گسترده ای انجام شده که اکنون در راه‌های برون شهری و روستایی مشکل خاصی وجود ندارد و سعی می‌شود امروز راه‌های مسدود شده روستایی هرچه سریع‌تر باز شود.

شهردار همدان نیز با اشاره به بارش برف کم سابقه و سنگین عنوان کرد: همزمان با بارش برف، شهرداری همدان و بخش خصوصی با تمام توان به میدان آمدند و نزدیک به ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در پاکسازی معابر و خیابان‌ها فعالیت دارند.

«سیدمسعود حسینی» اضافه کرد: همچنین حدود ۳۰۰ نفر از مردم و نیروهای بسیجی به مدیریت شهری در امر برفروبی کمک کردند.

وی همچنین به کمک‌های سپاه و بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن و سپاه با ۲ دستگاه گریدر و پنج دستگاه تویوتا حضور موثری در حوزه برفروبی داشتند.

شهردار همدان با بیان اینکه در مجموع ۸۰۰ نیروی انسانی در برفروبی مشارکت داشتند گفت: تمام توان و ظرفیت‌های مردمی و شهرداری همدان و سایر دستگاه‌ها با وحدت و انسجام حضور موثری در برفروبی داشتند.

وی با اشاره به نشست‌های هماهنگی با استاندار برای مدیریت مطلوب در حوزه برف روبی گفت: پس از اتمام برف روبی و یخ زدایی معابر اصلی، معابر فرعی نیز پاکسازی شد و همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.