هواشناسی خراسان رضوی با انتشار اطلاعیه ای نسبت به وقوع بارشهای باران و برف همراه با کولاک و احتمال ایجاد سیلاب در این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

 هشدار نارنجی کولاک و سیلاب برای خراسان رضوی!

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، نقشه‌های پیش‌یابی بیانگر تقویت و گسترش سامانه جوی فعال در استان خراسان رضوی از عصر فردا،سه شنبه است که پیامد آن افزایش حجم بارش‌ها در بیشتر نقاط استان همراه با وزش باد شدید و کولاک برف خواهد بود.

این اطلاعیه می افزاید: با توجه به حجم و رگباری بودن بارش‌ها که در نواحی مستعد همراه با رعد و برق و بارش تگرگ خواهد بود، در برخی از نقاط استان احتمال آبگرفتگی، ایجاد رواناب و سیلاب و همچنین اختلال در سیستم حمل و نقل استان وجود دارد.

پیامد عملکرد این سامانه جوی، وقوع بارش‌های باران و برف تا پایان هفته جاری با احتمال آبگرفتگی و سیلاب در نواحی مستعد استان خراسان رضوی است. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود که بیشترین حجم بارش در زمان فعالیت این سامانه در روز سه شنبه هفته جاری در شهرستان‌های، بجستان، خوشاب، تربت‌جام، زاوه، رشتخوار، تایباد، خواف، مه‌ولات، باخرز و تربت‌حیدریه به‌ ویژه در نواحی غربی استان رخ دهد.

همچنین برای روز چهارشنبه بیشترین حجم بارش برای شهرستان‌های درگز، چناران، قوچان، نیشابور، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود، سبزوار، جوین، جغتای، فریمان، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن، کلات، ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد، داورزن، طرقبه- شاندیز و شهر مشهد می باشد.

بر اساس این پیش‌بینی‌ها بیشترین میزان بارش برای روز پنجشنبه در شهرستانهای مشهد، چناران، نیشابور، جوین، فریمان، کاشمر، بردسکن، کلات، طرقبه- شاندیز، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود و هزارمسجد رخ خواهد داد.

افزایش شدت وزش باد همراه با کولاک برف در برخی از نقاط همراه با تشکیل مه، کاهش میدان دید و احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان خراسان رضوی از دیگر پیامدهای این رویداد است.

این اطلاعیه ضمن توصیه به خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین اجتناب از ترددهای غیر ضروری در محورهای استان می افزاید: در صورت ضرورت سفر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی تأکید می‌ شود، از سوی دیگر تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی از دیگر تاکیدات این اطلاعیه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.