رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: برپایی نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نشان از ظرفیت بسیار خوب تولیدات داخلی برای عرضه در خارج از کشور دارد. 

نمایشگاه اختصاصی ترکمنستان فرصت خوبی برای عرضه محصولات ایرانی است

به گزارش قدس خراسان، امیررضا رجبی افزود: شرکت های استانی خراسان رضوی، زمینه بسیار خوبی برای بازارهای صادراتی و کالاهای با کیفیت ایرانی دارند که خوشبختانه مورد استقبال کشور های همسایه نیز است.

وی با اشاره به روابط صادرات و واردات با کشورهای همسایه نیز گفت: عمده اتفاقاتی که در حوزه صنعت و معدن طی یکسال اخیر صورت گرفت، باعث شد تا شاهد رشد ١٠٠ تا ۵٠٠ درصدی صادرات محصولات از استان خراسان رضوی به کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان، روسیه و حتی خارج از حوزه همسایگی باشیم.

رجبی خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده این است که شرکت های داخلی هم توان صادرات دارند و هم پذیرش محصولات را در کشورهای دیگر شاهد آن هستیم.

وی بیان کرد: تحقق رسیدن به اهداف، مستلزم حمایت از صنعتگران است تا از این طریق بتوان چرخ تولید و صنعت را چرخاند و تولید کالا، خدمات، صنعت، صادارات، ترانزیت مواد اولیه، استفاده از ظرفیتی چون مرزهای مشترک با کشورهای هم‌جوار باید به فعالیت درآید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: درنمایشگاه ترکمنستان در حدود ٢ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار برندها قرار گرفته و ده ها مجموعه و شرکت در آن حضور دارند که فرصت مناسبی برای عرضه محصولات با کیفیت ایرانی خواهد بود.

رجبی اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه نشان دهنده این است که برندهای داخلی زمینه زیادی برای حضور در بازارهای بین المللی دارند و بسیاری از محصولات ساخت داخل، توان رقابت با نمونه های خارجی را دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.