وزیر بهداشت سوریه آمار نهایی جانباختگان زلزله در مناطق تحت کنترل دولت در شمال این کشور را یک هزار و ۴۱۴ نفر و تعداد مجروحان این بلای طبیعی را ۲ هزار و ۳۵۷ نفر اعلام کرد.

جدیدترین آمار قربانیان زلزله سوریه اعلام شد

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه امروز (چهارشنبه) به نقل از «حسن الغباش» وزیر بهداشت سوریه اضافه کرد که این آمار شامل مناطقی از شمال سوریه که خارج از کنترل دولت سوریه و تحت اشغال گروههای مسلح است، نمی‌شود.

شایان ذکر است که سازمان ملل اوایل دیروز (سه‌شنبه) فراخوانی بشردوستانه برای جمع‌آوری ۳۹۷ میلیون دلار جهت حمایت از زلزله زدگان سوریه برای مقابله با آثار این زلزله ویرانگر صادر کرد.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری گفت که این مبلغ کمک‌های مورد نیاز حدود پنج میلیون سوری طی یک دوره سه ماهه را تامین می‌کند.

وی بیان کرد که این کمک‌ها باید از هر سو و از همه جاده‌ها و بدون هیچ محدودیتی به همه طرف‌ها (مناطق تحت کنترل دولت و مناطق تحت کنترل مخالفان دولت) برسد.

گوترش افزود: رنج زلزله زدگان نباید با موانعی که انسان برای دسترسی، تامین مالی و تدارکات می‌سازد، افزایش یابد.

در ۶ فوریه، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۷.۷ ریشتر بخش‌هایی از ترکیه و شمال سوریه را لرزاند و به دنبال آن پس‌لرزه‌های شدیدی رخ داد که در پی آن تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر کشته شده اند که بیشتر کشته شدگان در زلزله ترکیه جانباخته اند.

زلزله در ترکیه و سوریه به هزاران ساختمان از جمله مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی و دیگر زیرساخت‌های عمومی مانند جاده‌ها، فرودگاه‌ها، بنادر، ایستگاه‌های نفتی، خطوط برق، شبکه آب و فاضلاب آسیب جدی وارد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.