مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) با قوم خود، به زبان خود انها ارتباط برقرار کرد، گفت: ما هم در ارتباط با کودکان با زبان انها صحبت کنیم. 

نامه ها و داستانک هایی برای امام رضا که به مقصد رسید 

به گزارش قدس خراسان، اختتامیه اولین مهرواره« نامه مهر» و« گنبد کبوتران» صبح چهارشنبه ۲۶ بهمن در سالن همایش‌های شیخ طبرسی برگزار و برندگان آن معرفی شد.

این مهرواره از آذر ۱۴۰۰ برای گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در دو قالب نامه و داستانک ۳۰۰ کلمه ای آغاز شد. سالهای کرونا که محدودیت سفر بود و زیارت، بهانه ای شد برای طرح دو مهرواره نامه مهر و گنبد کبوتران تا کودکان این مرز و بوم دلتنگی ها و حرف های خود را به امام رضا در قالب نامه بنویسند و بفرستند.

در این مهرواره هر کس که دورتر و دلتنگ تر بود نامه ها و داستانک هایش با احساس تر و شیداتر. از ۳۱ استان در این مهرواره شرکت کردند و استانهای غربی کشور نامه های پرسوزتری نوشته بودند.

۳ هزار و ۱۸ نامه در دو بخش کودک و نوجوان و ۳۱۰ داستانک به دبیرخانه ارسال شد که در بخشهای کودک و نوجوان و بزرگسال دسته بندی شده بود.

آموزش مکاتبه ای روشی که در هیچ جای دنیا وجود ندارد

فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: یکی از خدمات کانون پرورش فکری که این دو مهرواره بر اساس این اموزش ها شکل گرفته است، آموزش مکاتبه ای است که در هیچ جای دنیا وجود ندارد و هم اکنون ۴۰ سال است ادامه دارد و مربیان با دستنوشته با کودکان ارتباط می‌گیرند و کودکان نیز از طریق دستنوشته هایشان با مربیان ارتباط می‌گیرند.

وی تاکید کرد: ما باید سعی کنیم در بحث انتقال مفاهیم نواندیشی و نگاه نو داشته باشیم به عنوان مثال در انیمیشن بچه زرنگ آهو به عنوان قلب ارامش بخش جنگل معرفی شده است و یا حضرت زینب به عنوان اولین خبرنگار حوزه جنگ معرفی و سالانه اولین نفر این حوزه معرفی می‌شود.

فلاح، خوشبخت ترین پارچه عالم را پارچه ای عنوان کرد که پیامبر(ص) در حدیث کسا آنرا به روی پنج تن ال عبا انداخت و گفت: این ها زوایای جدیدی هستند که باید کشف کرد و از طریق آنها محتوا تولید کرد.

نامه ها و داستانک هایی برای امام رضا که به مقصد رسید 

پناهگاه و مامن اصلی را به کودکانمان معرفی کنیم

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در بخشی از این مراسم با بیان اینکه همه انسانها در زندگی نیاز به مامن و پناهگاه دارد، گفت: الان فرهنگی در بین کودکان ما جا انداخته ‌اند که دختران بابایی و پسرها مامانی اند و چه خوب است که والدین و مربیان مامن و پناهگاه اصلی که همانا ائمه و چهارده معصوم هستند را به فرزندان معرفی کنند.

وی دستاوردهای انقلاب اسلامی را فراوان شمرد و ادامه داد: موشک هایی که ایران ساخته است ما را جزو ابرقدرت ها کرده است و همچنین واکسن هایی که تولید کردیم باعث شده کرونا در ایران کمرنگ شود و مردم زیارت ها و مسافرت ها را از سر بگیرند.

با زبان مخاطب، با او ارتباط برقرار کنیم

مرتضی سعیدی زاده، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) با قوم خود، به زبان خود انها ارتباط برقرار کرد، افزود: ما هم در ارتباط با کودکان با زبان انها صحبت کنیم.

وی گفت: فطرت همه انسانها توحیدی است و این فطرت تغییر نمی‌کند اما گاهی ممکن است گرد و غبار بگیرد و در ارتباط با امام رضا(ع) که انیس النفوس است این غبار دلتنگی را میتوان زدود.

۲۵۰ هزار نفر پخش زنده مراسم را مشاهده کردند

عزت صدیقی، دبیر اولین مهرواره نامه مهر و گنبد کبوتران گفت: در بخش نامه مهر سه مرحله داوری آثار انجام شد و ۵ نفر در بخش کودک و ۵ نفر در بخش نوجوان به عنوان برترین ها معرفی شدند.

وی داوری آثار داستانک که باید حداکثر ۳۰۰ کلمه و تخصصی باشد تا داوری می‌شدند را دو مرحله ای دانست و افزود: در این قسمت ۳۱۰ داستانک در سه رده سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با موضوع امام رضا(ع) ارسال شد که در هر بخش ۵ برگزیده پس از داوری اعلام شدند.

صدیقی گفت: ۱۸ برنده از استان های دیگر با والدین در این جشنواره شرکت کردند که بسیاری از آنها زیارت اولی هستند و همچنین این برنامه بصورت زنده از اپلیکیشن شاد پخش می شود که تا دقایق پایانی مراسم ۲۵۰ هزار نفر این برنامه را دیده اند که نشان از علاقمندی خانواده ها و دانش آموزان به معارف رضوی است.

در پایان ماکتی از کتاب» جایی شبیه هیچ کجا» که مجموعه آثار برتر این جشنواره است، رونمایی شد.

نامه ها و داستانک هایی برای امام رضا که به مقصد رسید 

خبرنگار: طیبه بازپور

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.