۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: 850385

در حالی که روسیه از عقب نشینی نیروی های اوکراین در لوهانسک، سخن می گوید و شهر باخموت در شرق این کشور، برای رویارویی با حمله نیروهای روسیه آماده می شود،رئیس جمهوری اوکراین از هم پیمانانش خواست که در فرستادن کمک های نظامی، تسریع کنند.

اوکراین خواستار تسریع در کمک نظامی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز؛ جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از اعلام تصمیم دانمارک و هلند در مورد خودداری از تحویل تانک های رزمی لئوپارد ۲ به اوکراین بر خلاف برلین، از کشورهای که از فرستادن تانک خودداری می کنند، به شدت انتقاد کرد.

وی از همه کشورهای اروپایی خواست که در ارسال هر چه بیشتر و سریع تر تانک برای اوکراین، به آلمان بپیوندند.

وزارت دفاع روسیه بدون انتشار جزئیات اعلان کرد که نیروهای اوکراین در پی حملات روسیه در منطقه لوهانسک، وادار به عقب نشینی شده اند. گروه جنوب ارتش روسیه نیز با حمایت توپخانه به سوی دونتسک حمله کرده است.

این وزارتخانه در شبکه پیام رسان تلگرام افزود که نیروهای اوکراین در جریان این حمله تا سه کیلومتر از مواضعی که در اختیار داشته اند، عقب نشینی کرده اند.

اما دفتر ریاست جمهوری اوکراین اعلان کرد که نیروهای این کشور حملات روسیه را در لوهانسک عقب رانده اند، هر چند شرایط در این منطقه دشوار شده است.

روسیه در هفته های اخیر حملات در سراسر بخش جنوبی و شرقی اوکراین را تشدید کرده و انتظار زیادی می رود که حمله عمده تازه ای نیز رخ دهد. تلاش عمده نیروهای روسیه بر تصرف شهرک باخموت در استان دونتسک در کنار لوهانسک متمرکز شده است.

ارتش اوکراین اعلام کرد که یگان های ان حملات روسیه را در منطقه ای شامل بیش از ۲۰ مانند باخموت و وهله دار در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی باخموت را پس زده اند. سرهی چرواتی سخنگوی فرماندهی شرقی ارتش اوکراین روز چهارشنبه به تلویزیون این کشور گفت که درگیری های شدید در باخموت ادامه دارد.

تصرف باخموت به دست نیروهای روسیه به این کشور پیشاپیش نخستین سالگرد عملیات ویژه نظامی در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه)، پایگاهی برای پیشروی به سوی شهرهای بزرگ تر کراماتورسک و اسلویانسک در دونتسک خواهد داد.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو گفت که کشورهای عضو، تولید گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلی متری را بیشتر کرده اند و برای کمک به اوکراین باید ان را بیشتر افزایش دهند. آشکار است که کشورهای عضو باید برای دفاع از خود بیشتر هزینه کنند.

بریتانیا اعلان کرد به همراه دیگر کشورهای اروپایی، از طریق یک صندوق بین المللی، جنگ افزار و تجهیزات نظامی شامل قطعات یدکی برای تانک و مهمات توپخانه به اوکراین تحویل خواهد داد که ارزش بسته نخست آن به بیش از ۲۴۱ میلیون دلار می رسد.

نیروهای اوکراین، گلوله های توپ را با سرعت بیشتری نسبت با توان غرب در تولید آنها، مصرف می کنند و کی یف اعلان کرده که به جت های جنگنده و موشک های دوربرد برای رویارویی با حمله روسیه و بازپس گیری سرزمین های تصرف شده، نیاز دارد.

هم اکنون بخش هایی از استان های خرسون و زاپوریژیا در جنوب اوکراین شامل تاسیسات هسته ای ان، تقریبا همه استان لوهانسک و بیش از نیمی از استان دونتسک در تصرف نیروهای روسیه قرار دارد که در سال گذشته انضمام این چهار استان را به خاک خود اعلام کرد.

رئیس حکومت منصوب روسیه در منطقه خارکیف در شمال شرقی اوکراین روز چهارشنبه اعلان کرد که مسکو قصد دارد همه شهرک های واقع در منطقه خارکیف در شمال شرقی اوکراین را که در سال گذشته تسلیم نیروهای این کشور کرد، بازپس گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.