واژگونی قایق پناهجویان در سواحل لیبی دستکم ۷۳ کشته برجای گذاشت.

غرق شدن ۷۳ پناهجو در آب‌های ساحلی لیبی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سالانه هزاران پناهجو از خاورمیانه و کشورهای آفریقایی برای زندگی بهتر به اروپا مهاجرت می‌کنند. با این حال، این سفر همواره بی خطر نیست به طوری که دریای مدیترانه اکنون به یکی از مرگبارترین دریاهای جهان برای پناهجویان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان بین المللی مهاجرت امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: دستکم ۷۳ پناهجو پس از واژگونی قایقشان در آب‌های ساحلی لیبی غرق شده اند. به احتمال بسیار فراوان این پناهجویان جان باخته اند.

هفت تن از نجات یافتگان این قایق می‌گویند "قایق پناهجویان حامل ۸۰ مهاجر بود که در شرق آب‌های طرابلس غرق شد. " مقامات محلی می‌گویند تاکنون ۱۱ جسد را از آب گرفته اند. با این حال، به احتمال بسیار زیاد سایر پناهجویان غرق شده اند.

هفت پناهجو نجات یافته اکنون در بیمارستان بستری هستند.

گفتنی است پس از سقوط معمر قذافی، دیکتاتور پیشین لیبی، اکنون این کشور به رایج‌ترین مسیر ورود پناهجویان آفریقایی به خاک اروپا تبدیل شده است. پناهجویان پس از عبور از مناطق صعب العبور و بیابانی، خود را به سواحل شمالی این کشور در دریای مدیترانه می‌رسانند و از آنجا با کمک قایق راهی اروپا می‌شوند. با این حال، سالانه هزاران پناهجو در دریای مدیترانه غرق می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.