یک مقام ارشد مسکو اعلام کرد، حمله پهپادی شامگاته چهارشنبه(دیشب) اوکراین به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در بندر «سواستوپول» ناکام ماند.

حمله پهپادی اوکراین به ناوگان دریای سیاه روسیه دفع شد

به گزارش قدس آنلاین، «میخائیل رازوِئوژائف» فرماندار شهر بندری سواستوپول اعلام کرد که روسیه چند فروند پهپاد اعزامی اوکراین برای حمله به ناوگان دریای سیاه روسیه ساقط شدند.

منابع رسانه‌ای خبر دادند که مقام ارشد مسکو از دفع حمله پهپادی شامگاه چهارشنبه(دیشب) اوکراین به سواستوپول مقر ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه خبر داد.

«میخائیل رازوِئوژائف» فرماندار شهر بندری سواستوپول در پیامی که در صفحه تلگرام خود مخابره کرد، خبر داده که حمله اوکراینی‌ها با چند فروند پهپاد انجام شد.

به گفته این مقام روس، نیروهای مستقر در سواستوپول این حمله را دفع کردند و توانستند چند پهپاد را ساقط کنند.

بندر سواستوپو طی ماه‌های اخیر بارها هدف حملات هوایی و پهپادی قرار گرفته است. این بندر تا قبل از سال ۲۰۱۴ و الحاق شبه جزیره کریمه در اختیار اوکراین قرار داشت. بعد از برگزاری همه پرسی سال ۲۰۱۴ در شبه جزیره کریمه و رای اکثریت ساکنان آن برای الحاق به روسیه، مسکو این بندر را به مقر ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه تبدیل کرده است.

مقام‌های کی‌یف و متحدان غربی این کشور از آن سال تاکنون، الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه را نپذیرفته‌اند و این اقدام را «اشغال خاک اوکراین» خوانده‌اند.

به دنبال آغاز جنگ اوکراین از پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ که با حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اطلاعاتی و اقتصادی کشورهای غربی از اوکراین ادامه دارد، مقام‌های کی‌یف درباره وضعیت شبه جزیره کریمه اظهارنظر کرده و گفته‌اند که اوکراین خواهان بازپس گرفتن این منطقه است.

مقام‌های مسکو؛ اما با تاکید بر قانونی بودن همه پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، هر گونه حمله به این منطقه را حمله به خاک روسیه خوانده و هشدار داده‌اند که مسکو با همه ابزارها از جمله توان اتمی از اراضی خود دفاع خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.