علیرضا زاکانی گفت: در سال گذشته و امسال توانستیم ۱۹ هزار میلیارد تومان از امکانات شهر را پس بگیریم.

بازپس گیری ۱۹ هزارمیلیارد تومان از امکانات تهران

به گزارش قدس آنلاین، شهردار تهران در شانزدهمین قرار خدمت در منطقه ۱۵ تهران گفت: سال گذشته و امسال توانستیم ۱۹ هزار میلیارد تومان از امکانات شهر را از متصرفان پس بگیریم که در طرح‌های عمرانی که در شهر اجرا خواهیم کرد، صرف خواهد شد.

علیرضا زاکانی افزود: در سامانه من شهردارم مردم اعلام کردند به چه طرح‌هایی علاقه دارند و سرمایه را به سمتی که مردم اولویت اعلام کردند، اختصاص دادیم؛ ۲ هزار و ۸۰۰ طرح داشتیم که مردم هزار و ۴۰۰ طرح انتخاب کردند و به سمت انتخاب‌های مردم خواهیم رفت.

۲۰ هزار هکتار بافت فرسوده در تهران

شهردار تهران در ادامه گفت: تهران هفتاد هزار هکتار مساحت دارد و ۲۰ هزار هکتار آن، کمتر از یک سوم، بافت ناپایدار است، که تهدید محسوب می‌شود و می‌توان آن را به فرصت تبدیل کرد. علیرضا زاکانی افزود: در تهران به غیر از ۳۵۰ هزار واحدی که عده‌ای برای سوداگری نگه داشته‌اند، یک میلیون مسکن کم داریم.

شهردار تهران گفت: مردم ده کن با پنج هزار خانوار در بافت فرسوده به سر می‌برند و سعی داریم تسهیلات بدهیم تا مردم خانه ایمن بسازند.

علیرضا زاکانی افزود: ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم (ع) بافت فرسوده بود و اجازه ساخت بیش از سه طبقه داده نمی‌شد و به صورت مخروبه مانده بود، در حالی که در ضلع جنوبی ملک هفت طبقه‌ای بود که به فرد ثروتمندی تعلق داشت؛ چهار واحد مجوز ساخت دادیم؛ تلاش کردیم پرونده مشکلات را ببندیم و برای بسیاری از موضوعات را تعیین تکلیف کردیم.

شهردار تهران گفت: در تهران امکان ساخت مسکن با زیر ساخت مناسب وجود دارد که در دستور کار قرار گرفت و سال بعد با اعطای تسهیلات یا ساخت مسکن توسط خود شهرداری یا پیمانکار ۱۸۰ هزار واحد ساخته می‌شود تا بخشی از مشکل مسکن حل شود.

سال آینده ظرفیت حمل و نقل صد درصد افزایش می‌یابد

علیرضا زاکانی همچنین گفت: سال آینده صد درصد ظرفیت حمل و نقل افزایش می‌یابد و ۳ هزار اتوبوس به حمل و نقل اضافه می‌شود و حدود ۲ هزار اتوبوس قدیمی فعال می‌شود و دولت مصوب کرده تا گره مترو، تاکسی و ون هم باز شود.

شهردار تهران افزود: در بحث مسکن، حمل و نقل و اشتغال، کودکان کار، آموزش آن‌ها و همچنین معتادان متجاهر و زیرساخت‌های ورزشی شهر ورود کردیم و برنامه داریم تا این مشکلات حل شود؛ همچنین فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار را گسترش دادیم تا کالاها ارزان به دست مردم برسد.

علیرضا زاکانی همچنین گفت: ۱۱۴ پارک را برای فعالیت دستفروشان مشخص کردیم و امکانات دادیم تا ساماندهی لازم صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.