۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 850735

منابع عراقی از هلاکت سه تروریست داعش در حمله هوایی در جنوب شرق این کشور خبر دادند.

هلاکت ۳ تروریست داعش در جنوب شرق عراق

به گزارش قدس آنلاین، مرکز اطلاع رسانی اخبار امنیتی عراق اعلام کرد که در حمله هوایی به کوه‌های حمرین واقع در جنوب شرق این کشور، سه تروریست داعش به هلاکت رسیدند.

همچنین یک منبع امنیتی از هلاکت یک سرکرده داعش در درگیری‌های مسلحانه در غرب استان الانبار خبر داد.

بر همین اساس، نیروهای تیپ ۵۷ حشد شعبی در استان الانبار عملیاتی را علیه تروریست‌های داعش در منطقه «الخوضه» واقع در غرب استان الانبار انجام دادند که در این عملیات یک سرکرده داعش به هلاکت رسید.

پیش از این سازمان حشد شعبی اعلام کرده بود که اقدامات امنیتی را در مناطق غربی استان الانبار برای ایجاد امنیت در این مناطق شدت بخشیده است.

روز گذشته نیز «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: نیروهای امنیتی طی در چارچوب تأمین امنیت زائران کاظمین به مناسب شهادت امام موسی کاظم(ع) عملیات پیشگیرانه ای را علیه تروریست‌ها انجام دادند که در این عملیات ۱۲ تروریست در شمال، غرب و جنوب غرب بغداد به هلاکت رسیدند.

گفتنی است که نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند. عناصر باقی‌مانده داعش همچنان در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

نیروهای عراقی با انجام عملیات نظامی و تعقیب داعشی ها اجازه خودنمایی به تروریست‌ها نمی‌دهند با این حال تکفیری‌ها با استفاده از اوضاع نامساعد جوی دست به تحرکاتی می‌زنند. مسؤولان عراقی اخیراً از کشته شدن ۱۷ داعشی در عملیات ارتش این کشور در شمال عراق و بازداشت پنج تن دیگر از آنها در شهر حویجه و استان صلاح‌الدین خبر دادند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.