معاون امور بین الملل بانک مرکزی گفت: توافقات بانکی ایران با چین محرمانه‌ است و بنا نداریم جزئیات آن را اعلام کنیم البته حذف دلار را دستور کار داریم.

معاون بانک مرکزی: توافقات بانکی با چین محرمانه است

به گزارش آنلاین، محسن کریمی معاون امور بین الملل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تفاهمات بانکی ایران و روسیه در خصوص پیام‌رسان بانکی و میر اظهار کرد: پیام‌رسان‌های بانکی با موضوع پرداخت‌های کارتی متفاوت است و موضوع پرداخت‌های کارتی و «میر» یک اقدام دیگری است که هنوز اتفاق نیفتاده‌ است.

وی ادامه داد: این اتفاقی که اخیرا رخ داده اتصال سامانه‌های پیام ‌رسان بانکی کشورهاست به این معنا که تمام بانک‌های کشورمان با تعداد زیادی از کشورهای دنیا از جمله روسیه برای تبادلات بانکی نیازی به سوئیفت ندارند و از سیستم‌های بومی و ملی کشورهای خودشان استفاده می‌کنند و نیازی به سوئیفت ندارند.

معاون امور بین‌الملل بانک مرکزی افزود: میر و شتاب شبکه پرداخت‌های کارتی هستند که مردم از آن استفاده می‌کنند که هنوز افتتاح نشده است.

کریمی درباره تفاهمات مبادلات بانکی با چین در سفر اخیر رییس جمهوری ابراز کرد: درباره اقدامات و همکاری با شبکه بانکی چین برنامه‌هایی در دستور کار داریم؛ اما توافقات بانکی ایران با چین محرمانه‌ است و بنا نداریم جزئیات آن را اعلام کنیم، البته حذف دلار را دستور کار داریم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.