مدیر اداره تأمین اجتماعی شهرستان گنبدکاووس جزئیات پرداخت عیدی پایان سال بازنشستگان تأمین اجتماعی را تشریح کرد.

جزئیات عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی/ چه کسانی عیدی نمی‌گیرند؟

به گزارش قدس آنلاین، محمد دانایی‌فر امروز دوشنبه یک اسفند در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صندوق بازنشستگی کشوری، علاوه بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ۵۰۰ هزار تومان نیز برای عائله‌مندی و به‌ازای هر فرزند تحت تکفل ۲۰۰ هزار تومان تحت عنوان عیدی به بازنشستگان پرداخت می‌کند؛ در واقع یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایه عیدی است و اگر همسر و اولاد داشته باشند بر این میزان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه عید بازنشستگان تأمین اجتماعی اوایل اسفند ماه جاری واریز می‌شود، افزود: به آن دسته از بازنشستگان تأمین اجتماعی که بیمه بیکاری دریافت می‌کنند عیدی تعلق نمی‌گیرد این افراد تنها حق مستمری را از سامانه دریافت می‌کنند.

مدیر اداره تأمین اجتماعی گنبدکاووس با اشاره به اینکه تعهدات کوتاه مدت افراد تحت پوشش تأمین اجتماعی در زمان اشتغال به کار بر عهده کارفرما و تعهدات بلند مدت بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است، تأکید کرد: برخی از مستمری بگیران از میزان حقوق پرداختی خود گله‌مند هستند حال آنکه پرداخت مستمری بر مبنای دستمزد و حق بیمه در زمان اشتغال به کار است.

دانایی‌فر تأکید کرد: ما هم با افراد بازنشسته و مستمری بگیر هم‌نظر هستیم و معتقدیم قدرت خرید مردم به ویژه قشر مستمری‌بگیر و کارمند باید افزایش یابد، این مسئله به شدت آسیب زا است و به نظر می‌رسد دولت و سازمان تأمین اجتماعی برای این مسئله تدبیری بیاندیشد.

وی با بیان اینکه افزایش حقوق و مزایای مستمری بگیران و بازنشستگان دغدغه مسئولان است، خاطرنشان کرد: حل این معضل به سادگی نیست و دولتمردان باید برای حل این مشکل وارد عمل شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.