منابع رسانه‌ای امروز دوشنبه از ورود هیأتی از نمایندگان کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

سفر هیأتی از نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی به اوکراین

به گزارش قدس انلاین، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع صهیونیستی اعلام کرد که هیأت کنست متشکل از «زئیو الکین» و «یولی ادلشتاین» امروز به عنوان روسای انجمن دوستی پارلمانی رژیم اسرائیل و اوکراین در کنست به این کشور سفر کردند.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز درباره این سفر گزارش داد که در جریان این سفر این دو نماینده صهیونیست با مقامات پارلمان اوکراین، شخصیت‌های دولتی و رهبران جامعه یهودی اوکراین دیدار خواهند کرد.

این سفر چند روز پس از سفر الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اوکراین انجام شده است.

سران رژیم صهیونیستی بارها روسیه را به فعالیت‌های خصمانه در اوکراین متهم و عملیات نظامی مسکو در این کشور را محکوم کرده اند.

روز ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) الی کوهن وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی به اوکراین تضمین داد که عرضه کمک‌های انسانی را ادامه می‌دهد. با این حال، به طور کلی تل آویو همچنان مواضع به نسبت محتاطانه‌ای دارد و عرضه سلاح به اوکراین را رد می کند.

به تازگی رسانه‌های آمریکایی گزارش داده اند که واشنگتن از رژیم صهیونیستی خواسته است تا برخی جنگ افزارهای مستقر در سرزمین‌های اشغالی از جمله سامانه موشکی «هاوک» به اوکراین منتقل شوند.

مواضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ بین روسیه و اوکراین و حمایتش از کی‌یف در برهه‌ای، تنش‌ها در روابط تل‌آویو- مسکو را به اوج خود رسانده بود تا جاییکه کاخ کرملین در نیمه تیر ماه دستور تعلیق فعالیت آژانس یهود در مسکو را صادر کرد.

به دنبال آن، یائیر لاپید نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی خواستار تهیه بسته اقدامات متقابل علیه روسیه شد که تنش بی سابقه‌ای را بین دو طرف شکل داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.