هیمال گوسین شطرنجباز هندی عنوان قهرمانی نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت را در جدول A کسب کرد.

شطرنجباز هندی قهرمان مسابقات بین‌المللی جام رشت شد

به گزارش قدس آنلاین، در پایان این مسابقات و در جدول A که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ حضور داشتند، هیمال گوسین شطرنجباز هندی با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی بیشتر نسبت به سایر رقبایش به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌ها دست یافت.

همچنین هاویک هایراپتیان استاد بزرگ ارمنستان، موهان کوشاگرا شطرنجباز هندی و آرش طاهباز شطرنجباز گیلانی با کسب هفت امتیاز و به دلیل پوئن شکنی به ترتیب در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند، گارگ آرادهیا از هندوستان و آریا امیدی نیز با کسب ۶.۵ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های پنجم و ششم قرار گرفتند.

در مهم‌ترین بازی‌های دور نهم و پایانی این جدول نیز بازی هیمال گوسین و موهان کوشاگرا از هندوستان با نتیجه مساوی خاتمه یافت، آرش طاهباز عرشیا محمدیان را شکست داد و آرتین اشرف مغلوب هاویک هایراپتیان از ارمنستان شد.

همچنین بازی مهدی غلامی با ادگار هایرا پتیان از ارمنستان، دیدار آریا امیدی با آذر میرزایوف از جمهوری آذربایجان و بازی گارگ آرادهیا از هندوستان با آبتین عطاخان با نتیجه مساوی خاتمه یافت.

در پایان رقابت‌های جدول B که شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ حضور داشتند و در ۱۱ دور با هم رقابت کردند، مهدی آخوندزاده با کسب ۹.۵ امتیاز به مقام قهرمانی رسید، پارسا نظریان با کسب ۹ امتیاز دوم شد، سیدکسری هاشمی زاده، محمد هنرپرست، مرتضی امیرخانلو و محمد منصوری با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی به ترتیب در رتبه‌های سوم تا ششم قرار گرفتند.

در رقابت‌های جدول سوم که شطرنجبازان رده سنی زیر ۱۴ سال حضور داشتند، رامتین ریسمان‌چی با کسب ۹.۵ امتیاز مقام قهرمانی مسابقات جام رشت را به خود اختصاص داد، سپهر محمدزاده نیز با کسب ۹.۵ امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی کمتر دوم شد، امیرحسین قوتی، پرهام حبیبی فرد، پارسا طاهری و محمدحسین یزدانی با کسب ۸.۵ امتیاز و به دلیل پوئن‌شکنی به ترتیب در رتبه‌های سوم تا ششم قرار گرفتند.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت با حضور حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور خارجی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت برگزار شد.

شطرنجبازان خارجی حاضر در این مسابقات از کشورهای اتریش، نیجریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان در این رقابتها حضور داشتند.

در مجموع رقابت‌های سه جدول و همچنین شطرنج سریع نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به نفرات برتر شطرنجبازان این دوره از مسابقات در جداول مختلف اهداء شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.