سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ادعای شناسایی اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده در ایران توسط رسانه‌های آمریکایی را ایجاد فضاسازی علیه ایران در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس عنوان کرد.

ادعای غنی‌سازی ۸۴ درصدی فضاسازی علیه ایران در آستانه نشست شورای حکام است

به گزارش قدس آنلاین ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره ادعای شبکه بلومبرگ درباره شناسایی اورانیوم ۸۴ درصد غنی‌شده در ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی و علنی اعلام کرده که هدفش غنی سازی ۶۰ درصد است و هرگاه هم بخواهد درباره سطح غنی سازی تصمیم جدی بگیرید این موضوع را علنی به آژانس اعلام خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اراده فعلی ایران برای غنی سازی در سطح ۶۰ درصد است، افزود: این سطح از غنی سازی را برای رسیدن به مویدین که ماده اصلی مورد استفاده در رادیو داروهاست را در چارچوب نظارت آژانس انجام می‌دهیم.

عمویی خاطرنشان کرد: اینکه در پروسه فنی غنی سازی ۶۰ درصد در بعضی از نقاط در انتهای آبشارها یا بعضی اتصالات سانتریفیوژها میزان غنی سازی متفاوت باشد از لحاظ فنی، طبیعی است و نشانه روشنی از تخلف نیست هر چند هیچ کدام از این موضوعات مطرح شده را تخلف نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه گزارشهای دقیقی از روند نظارت غنی سازی در ایران توسط بازرسان آژانس منتشر می‌شود، گفت: بیشترین میزان نظارت آژانس از کشور ما صورت گرفته است و ایران بیشترین همکاری را برای شفاف سازی برنامه هسته ای با آژانس انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ادعای شبکه بلومبرگ در افزایش سطح غنی سازی اورانیوم از سوی کشورمان را تخریب همکاری‌های ایران و آژانس عنوان کرد و گفت: این جای سوال و ابهام دارد چون یک موضوع فنی است و با توضیحاتی می‌توان این ابهامات را پاسخ دهیم.

عمویی تاکید کرد: طرف مقابل باید بداند با این بازی‌های رسانه ای نمی‌تواند در موضوعات سیاسی از ایران امتیازی بگیرد، ما بحث هسته ای را یک موضوع فنی می‌بینیم و در این چارچوب به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهیم.

وی افزود: انتشار این مطالب در این مقطع توسط رسانه‌های آمریکای بیشتر برای ایجاد یک فضا سازی علیه جمهوری اسلامی ایران در آستانه نشست آتی شورای حکام آژانس در ماه مارس است و آنها باید بدانند که ایران برنامه‌های صلح آمیز هسته ای خود را براساس منافع ملی دنبال می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.