گویا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی خود را برای انتخاب جانشین کی روش گرفته و قصد دارد هدایت تیم ملی را به امیر قلعه نویی سرمربی فعلی تیم گل گهر سیرجان بسپارد تا او برای دومین بار مسئولیت فنی تیم ملی بزرگسالان ایران را برعهده گیرد.

قلعه‌نویی و چالش ترمیم تیم ملی/ فدراسیون تصمیم نهایی‌اش را گرفت؟

به گزارش قدس آنلاین، گویا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی خود را برای انتخاب جانشین کی روش گرفته و قصد دارد هدایت تیم ملی را به امیر قلعه نویی سرمربی فعلی تیم گل گهر سیرجان بسپارد تا او برای دومین بار مسئولیت فنی تیم ملی بزرگسالان ایران را برعهده گیرد.

هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال به صورت رسمی انتخاب قطعی امیر قلعه‌نویی را اعلام نکردند؛ اما برخی نزدیکان سرمربی فعلی گل گهر سیرجان پیش‌بینی کردند به زودی این انتخاب به صورت رسمی اعلام خواهد شد تا قلعه نویی به نفر اول کادر تیم ملی تبدیل شود.

همزمان با انتشار خبر انتخاب قطعی قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی برخی محافل خبری مدعی شدند وحید هاشمیان و کریم باقری به عنوان دستیاران وی در کادر فنی تیم ملی فعالیت خواهند کرد، البته که با شناختی که از امیر قلعه‌نویی وجود دارد بدون تردید به تعداد دستیاران وی افزوده خواهد شد و همانند دوره نخستی که وی هدایت تیم ملی را در دست گرفت کادر فنی تیم ملی شاهد افزایش تعداد نفرات همراه خواهد بود.

اما به همان میزان که انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی با استقبال حامیان مربی داخلی رو به رو شد، منتقدان انتخاب مربی ایرانی نیز در واکنش به این انتخاب موضع‌گیری‌های بسیار تندی داشتند و این موضوع را یک بازگشت به عقب بزرگ توصیف کردند!

در کنار این رویکرد، رسانه های ورزشی نیز موضع‌گیری تندی علیه تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال داشتند و با آنالیز عملکرد کارنامه مربیگری امیر قلعه‌نویی در دهه اخیر پرده از این واقعیت برداشتند که او در طول سال‌های اخیر با وجود هزینه های بسیار سنگین و استخدام بازیکنان تراز اول در تیم‌های باشگاهی هیچ موفقیتی را بدست نیاورده و بدون رقیب در صدر فهرست مربیان ناکام ایرانی قرار گرفته است.

پیدایش فضای فعلی بیانگر این حقیقت است که مدیران فدراسیون فوتبال با انتخاب احتمالی امیر قلعه‌نویی، بازی خطرناکی را آغاز خواهند کردند که بدون تردید عبور از این مسیر برای آن‌ها بدون هزینه نخواهد بود.

طبیعتاً این ماجرا و پیامدهای منفی آن تأثیر بسیار زیادی در عملکرد و فعالیت گزینه ایرانی هدایت تیم ملی خواهد داشت که این سلسله اتفاقات می‌تواند شرایط تیم ملی را به سمت بحرانی ترسناک سوق دهد. دیگر نکته نگران کننده برخورد بازیکنان تیم ملی و ستاره‌های سرشناس تیم ملی است که ذهن بسیاری از اهالی فوتبال و علاقه‌مندان به تیم ملی را به خود معطوف کرده، به ویژه این پرسش بی پاسخ که آیا آن‌ها به راحتی موضوع همکاری با مربی ایرانی به ویژه شخص قلعه نویی را خواهند پذیرفت یا اینکه دوباره شاهد ایجاد چالش‌های فرسایشی نظیر اتفاقاتی که در دوره دراگان اسکوچیچ در تیم ملی رقم خورد، خواهیم بود.

چالش بزرگ دیگر اینکه معیار انتخاب دستیاران قلعه نویی برای حضور در کادر فنی تیم ملی به چه شکل خواهد بود؟ آیا مربیان بزرگ و تراز اول خارجی در نقش تمرین دهنده در ترکیب فنی قلعه نویی حضور خواهند داشت یا اینکه موضوع انتخاب دستیاران امیر به گزینه‌های دم دستی و ترجیحاً بدون کارنامه و تجربه ختم خواهد شد؟

خبرنگار: سینا حسینی

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.