پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. حالا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گزینه نهایی خود را انتخاب کرده و در ملاقات حیدر بهاروند با وزیر ورزش و جوانان این گزینه به بالاترین مقام ورزشی کشور معرفی شده تا وی هم در جریان این اتفاق قرار گیرد.

درهای تیم ملی روی دایی باز شد

سینا حسینی/

 پروسه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران به مراحل پایانی خود نزدیک شده است. حالا هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گزینه نهایی خود را انتخاب کرده و در ملاقات حیدر بهاروند با وزیر ورزش و جوانان این گزینه به بالاترین مقام ورزشی کشور معرفی شده تا وی هم در جریان این اتفاق قرار گیرد.

حالا همه چیز مهیای معرفی سرمربی جدید تیم ملی است تا او کار خود را با این تیم آغاز کند، اما به دلیل شرایط حساس کنونی به ویژه سرانجام اعتراض باشگاه‌های ایرانی به afc قرار است تا روز سه شنبه این کار صورت نگیرد تا پس از مشخص شدن مسئله خبر انتخاب سرمربی جدید تیم ملی به صورت رسمی اعلام شود.

*دایی و تمام

اما گزینه سرمربیگری تیم ملی کیست؟ بر اساس اخبار غیر رسمی منتشر شده  در محافل خبری و گمانه زنی‌های صورت گرفته سرمربی جدید تیم ملی کسی نیست جز علی دایی!

پس از منتفی شدن مذاکرات فدراسیون فوتبال و برخی نمایندگان وزارت ورزش و جوانان با برانکو ایوانکوویچ و شنیدن پاسخ منفی از سوی وی و عدم پذیرش شروط طرف ایرانی، شانس علی دایی و امیر قلعه نویی برای قرار گرفتن در رأس هرم فنی تیم ملی بیشتر از قبل شد، مدیران فدراسیون فوتبال پس از مذاکره با علی دایی با وی به جمع بندی رسیدند اما وزارت ورزش و جوانان نظرش این بود قبل از انتخاب نهایی با قلعه نویی هم مذاکره شود.

*جای خالی ژنرال

قلعه نویی در مذاکراتش با مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کرد به هیچ وجه از ادامه همکاری اش با سپاهان انصراف نخواهد داد و باید در صورت حضورتیم ملی در رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی در ترکیب کادر فنی باقی بماند. این شرایط مورد موافقت اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قرار نگرفت به همین دلیل بهاروند موضوع را به اطلاع وزیر ورزش رساند که هیئت رئیسه موافق حضور قلعه نویی در کادر فنی تیم ملی نیست به همین خاطر دوباره شانس علی دایی افزایش یافت.

هرچند مخالفت‌های علنی در وزارت ورزش با حضور علی دایی در این سمت وجود داشت اما در نهایت گفته می شود روز شنبه در جریان ملاقات بهاروند و سلطانی فر، سرپرست موقت فدراسیون فوتبال به وزیر پیشنهاد داده با وجود احتمال کناره گیری نمایندگان ایران از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بهتر است سرمربی جدید تیم ملی معرفی شود تا تمرینات آماده سازی تیم ملی آغاز شود تا یک اتفاق بزرگ در حوزه فوتبال رقم بخورد.

شنیده می‌شود وزیر هم به این درخواست پاسخ مثبت داده تا پس از هفته بلاتکلیفی سرانجام وضعیت سرمربی تیم ملی روشن شود.

*استقبال ملی پوشان

همزمان با این تکاپوها، برخی چهره‌های دانه درشت فدراسیون فوتبال نظر بازیکنان شاخص تیم ملی را در این ارتباط جویا شدند که بازیکنان همان‌طور که انتظار می‌رفت از انتخاب علی دایی استقبال کردند و مدعی شدند این اتفاق می‌تواند یک تحول بزرگ در حوزه ملی رقم بزند.

در کنار استقبال ملی پوشان از این انتخاب، موافقت ضمنی سردبیران رسانه‌های ورزشی نیز با این مسئله قابل توجه بود. سردبیران ورزشی که برای ملاقات با وزیر ورزش و جوانان به سئول شمالی رفته بودند پس از اطلاع از این موضوع از تصمیم هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال استقبال کردند تا خیال مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان قدری بابت شرایط بعد از اعلام نام جدید سرمربی تیم ملی مطمئن شود.

*تأیید عضو هیئت رئیسه

در همین رابطه مصاحبه یکی از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نشان دهنده این بود که انتخاب دایی محتمل خواهد بود.

«باتوجه به حضور برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان، انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس و مخالفت سپاهان با جدایی امیر قلعه نویی، علی دایی چقدر برای سرمربیگری تیم ملی شانس دارد؟». عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال گفت: نمی‌دانم. علی دایی یکی از گزینه‌های ماست و تصمیم نهایی هم گرفته می‌شود. باید جلسه هیئت رئیسه برگزار شود که هنوز زمانش را اعلام نکرده اند. تکلیف تیم ملی باید زودتر مشخص شود و بنده هم از آقای بهاروند (سرپرست فدراسیون) درخواست می‌کنم سریع‌تر جلسه را برگزار کند تا تیم ملی از بلاتکلیفی خارج شود.

اصفهانیان درباره اینکه مسعود تابش مدیرعامل سپاهان اعلام کرده امیر قلعه نویی پیشنهاد رسمی برای تیم ملی نداشته و به این ترتیب به نظر می‌رسد حضور علی دایی روی نیمکت تیم ملی قطعی باشد، تصریح کرد: شاید آقای تابش فردا چیز دیگری بگوید و عنوان کند که پیشنهاد بوده است! دایی یکی از گزینه‌های ماست و باید ببینیم آقای بهاروند با چه کسی مذاکره کرده است.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان در پاسخ به این سئوال که چه کسی با سرمربی بعدی تیم ملی مذاکره می‌کند؟ گفت: مسئولیت این کار بر عهده آقای بهاروند و کمیته فنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.