وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به لزوم کاهش مدت زمان حج تمتع گفت:مشکل ارز زائران حل می‌شود.

لزوم کاهش مدت زمان حج تمتع/ وزیر ارشاد: مشکل ارز زائران حل می شود

به گزارش قدس آنلاین، آئین تکریم سید صادق حسینی رئیس پیشین و سید عباس حسینی رئیس جدید سازمان حج و زیارت سازمان ظهر امروز در این سازمان برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: جناب آقای سید عباس حسینی رئیس جدید سازمان حج و زیارت از بدنه سازمان حج و زیارت بوده و از منطقه محروم کار خود را آغاز کرده است. ایشان ۲۵ سال در سازمان حج و زیارت بوده است و من شخصاً در سفر حج تمتع خود، تسلط ایشان را از نزدیک دیدم. من بر خود واجب می‌دانم که حتماً از دیدگاه‌های ایشان در حوزه حج و زیارت بهره مند شوم. امیدوارم جناب آقای حسینی همه دغدغه‌های ما در حوزه حج و زیارت را برطرف کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌ها یکی از انتظارات ما از سازمان حج و زیارت است گفت: کاهش ایام حضور حجاج در حج یکی از موضوعات دیگر ماست که باید این موضوع به ما در ناوگان حمل و نقل هوایی کمک کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امیدواریم تا پایان سال جلسه شورای عالی حج و زیارت برگزار شود و همکاران ما جلسات کارگزاری کارشناسی را برگزار کردند و مصوبات آماده است گشایش‌های جدی در سازمان حج و زیارت اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز گفت: دو مصوبه خوب در دولت گرفتیم که یک مصوبه در مورد حج واجب بود، در مورد عتبات هم نگران بودیم با این حال علی رغم اختلاف نظرها جناب آقای رئیس‌جمهور به ما اطمینان دادند که زائران از این بابت نگران نباشند.

وی با اشاره به سفر اربعین گفت: برگزاری باشکوه و اربعین در زمان تابستان یکی از افتخارات دولت مردمی است که حدود ۴ میلیون نفر از کشورمان به این سفر عزیمت کردند اما با این حال معتقدیم حتماً راهبری زیارت اربعین در یک شورای عالی حج زیارت باید انجام شود. شکل کار باید غلبه مسائل فرهنگی و زیارتی باشد. بحث امنیتی سفر که مفروض است و باید انجام شود اما شکل فرهنگی باید در رأس کار اربعین باشد.

اسماعیلی گفت: دولت موانع را از بین ببرد در حالت کلی اربعین به دلیل علاقه و عشق مردم به اباعبدالله شکل می‌گیرد این مردم هستند که خودشان عاشقانه پایه کار می‌آیند و ما در دولت تنها وظیفه تسهیل و برطرف کردن موانع را داریم.

وی با اشاره به وجود مشکلات سیاسی و تأثیر آن در اقدامات سازمان حج و زیارت گفت: لازمه حل این مشکلات، تلاش بیشتر همکاران در همه بخش‌های سازمان است. ما نیازمند بازاندیشی در ساختارها هستیم. یکی از راه‌های ما برای توسعه گردشگری و توسعه فرهنگ زیارتی این است که همان اندازه که سازمان حج و زیارت زائر می‌برد زائران را هم به کشور ما بیاورد. امیدوارم همه دستگاه‌ها مثل مجلس شورای اسلامی به ما در توسعه فرهنگ زیارت و گردشگری دینی کمک کنند و همه بخش‌های سازمان حج و زیارت در این اقدام فعال باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.