ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه در میانه افزایش تنش‌ها در منطقه به دلیل پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی از برگزاری رزمایش سه جانبه دفاع موشکی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در آب‌های بین المللی دریای شرق خبر داد.

کره‌جنوبی،آمریکا و ژاپن رزمایش دفاع موشکی در دریای شرق برگزار کردند

به گزارش قدس آنلاین، براساس اطلاعات ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، رزمایش سه جانبه دفاع موشکی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در آب های جزیره اولی اونگ کره جنوبی با ۳ ناوشگن مجهز " سیجونگ " از کره جنوبی، " یو اس اس بری " از آمریکا و " جی اس آتاگو " از ژاپن برگزار شد.

این رزمایش با تمرکز بر تمرین مراحل شناسایی، ردیابی و شبیه سازی هدف کامپیوتری در کنار به اشتراک گذاری اطلاعات انجام شد.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است : «طی این رزمایش دریایی دفاع موشکی، کره جنوبی، ژاپن و آمریکا به تقویت همکاری امنیتی و سیستم های واکنش پرداختند.

این رزمایش سه جانبه در پی آزمایش یک موشک های بالستیک قاره پیمای در روز شنبه و دو موشک بالستیک کوتاه برد در روز دوشنبه از سوی کره شمالی برگزار شد. این سه کشور در اکتبر سال گذشته میلادی رزمایش سه جانبه دفاع موشکی برگزار کرده بودند.

همچنین مقامات کره جنوبی اعلام کردند قرار است آمریکا و کره جنوبی رزمایش نظامی ترکیبی مشترکی را در پنتاگون امروز به وقت محلی آمریکا براساس سناریو استفاده کره شمالی از سلاح هسته ای آماده کنند. رزمایش برپایه گزینه های "روی میز" پس از آن که سئول و واشنگتن تلاش های مشترکی برای تضمین اعتبار تعهد "تمدید بازدارندگی " آمریکا برای استفاده از سلسه ظرفیت های نظامی اش از جمله ظرفیت های هسته ای برای دفاع از متحدش انجام می شود.

انتظار می رود این رزمایش بر تقویت همکاری امنیت متحدان در پی پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی تاکید کند.

روز پنجشنبه این رزمایش به شبیه سازی استفاده کره شمالی از سلاح های هسته ای و بحث درباره مدیریت بحران و اقدامات نظامی و پاسخ در کنار تقویت راه های افزایش بازدارندگی آمریکا خواهد پرداخت. قرار است شرکت کنندگان در این رزمایش از زیردریایی هسته ای در پایگاه کینگز بی که پایگاه هسته ای کلیدی در سواحل جنوب شرقی است دیدن کنند. این نخستین دیدار مشترک هیات های آمریکایی و کره جنوبی از پایگاه عملیاتی زیردریایی های هسته ای آمریکا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.