۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 852075

شهردار تهران گفت: تا پایان امسال بخشی از ایستگاه‌های مترو به بهره‌برداری می‌رسد و ان‌شاءالله در سال آینده نیز ۱۳ ایستگاه افتتاح می‌شود.

افتتاح ۱۳ ایستگاه مترو در ۱۴۰۲

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا زاکانی در مراسم اختتامیه نخستین دوره طرح «من شهردارم» که عصر امروز با حضور مجید باقری؛ معاون برنامه‌ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، محمد آخوندی؛ عضو شورای شهر و جمعی از مسئولین و مدیران شهری در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

شهردار تهران در همین رابطه پیرامون رویداد «من شهردارم» گفت: در تهران 2 هزار و 80 پروژه داشتیم. این پروژه‌ها را به سمع و نظر مردم رساندیم تا از میان آنها شهروندان هزار و 465 مورد را برگزیدند و ما نیز اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های منتخب مردم کنار گذاشتیم.

زاکانی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری در چند حوزه رویکرد مشارکتی خود را با مجموعه‌های مختلف تعریف کرده است، نخست در تلاشیم با همکاری مجموعه‌های مردمی و نهادهای دولتی قرارگاه‌هایی برای حل مشکلات پایتخت ایجاد کنیم. به طوری که در سال گذشته قرارگاه مسکن و اعتیاد نمونه‌های موفق این رویکرد مشارکتی بود. دوم برای پیدا کردن راه حل مشکلات پایتخت به سراغ نخبگان رفتیم تا با استفاده از دانش و تجربه آنان طرحی برای مدیریت شهری تهران آماده کنیم. سومین و مهمترین بخش از رویکرد مشارکتی ما نیز مربوط می‌شود به استفاده از ظرفیت‌های مردمی که طرح من شهردارم گام نخست آن است.

شهردار تهران به آمار مشارکت شهروندان در این طرح پرداخت و گفت: حدود 350 هزار نفر مشارکت داشتند و 450 هزار فرم نیز توسط مردم پر شده است.

وی پیرامون اتفاقات مثبتی که قرار است به‌زودی در پایتخت رخ دهد، گفت: تا پایان امسال بخشی از ایستگاه‌های مترو به بهره‌برداری می‌رسد و ان‌شاءالله در سال آینده نیز 13 ایستگاه افتتاح می‌شود؛ ضمن اینکه پایانه‌های شهری مترو هم سال آینده 5 برابر امسال شده و توسعه پیدا می‌کند.

زاکانی ادامه داد: صبح امروز جلسه‌ای با وزیر صمت داشتیم و در رابطه با پیش‌نویس تفاهمی که قرار است بین دو دستگاه امضا شود صحبت کردیم. براساس تفاهم قرار است موتورهای برقی به ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه شود. موتور هایی که با قابلیت هوشمند خود امکان حرکت در مناطق ورود ممنوع و پیاده رو را ندارند و به محض حضور در این مناطق خود به خود خاموش می‌شوند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: طرح من شهردارم نخستین گام در زمینه مردمی‌سازی مدیریت شهری بود و قرار است این طرح مبنای سایر کارهای ما در سال آینده شود، زیرا مجموعا مدیریت شهری به دنبال حفظ منزلت مردم و اولویت‌بخشی به خواست شهروندان است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.