وزیر ارتباطات گفت: از ۴۰ هزار روستای کشور ۳۰۰۰ مورد هنوز به اینترنت متصل نشده‌اند.

وزیر ارتباطات: ۳ هزار روستای ایران "اینترنت" ندارند

به گزارش قدس آنلاین، عیسی زارع‌پور در مراسم بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت پست کنگاور اظهار داشت: عزم و اراده دولت سیزدهم این است که با کار شبانه‌روزی، مجاهدانه و عالمانه و براساس برنامه حرکت کند.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی کشور به کار شبانه‌روزی نیاز دارد که امید در نسل جوان افزایش یابد و شبهه دشمن درباره ناکارآمدی نظام از بین برود.

زارع‌پور با اشاره به اینکه کارهای بزرگی در کشور انجام شده و در بسیاری از زمینه‌ها جزو چند کشور برتر دنیا هستیم عنوان کرد: جزو ۱۰ کشوری هستیم که چرخه کامل فضایی را دارد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه برخی اصرار دارند واقعیات را وارونه جلوه دهند گفت: ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت مجهز هستند و این میزان بالاتر از میانگین جهانی است.

زارع‌پور با اشاره به اینکه ۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کرمانشاه به اینترنت متصل هستند، افزود: تا پایان شهریور ۱۴۰۲ سایر روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل می‌شوند و بعد از آن روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار زیرپوشش قرار می‌گیرند.

وزیر ارتباطات با اشاره به پیشرفت بی‌نظیر کشور در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم اما بخشی از آن ناشی از فشارهای بیرونی و بخشی ناشی از ناکارآمدی‌های داخلی است اما مهم این است که مسیر ‌و ریل گذاشته شده به سمت قله‌های پیشرفت است و دشمنی دشمنان که با شیوه‌های مختلف رخ می‌دهد راه به جایی نخواهد برد.

زارع‌پور با بیان اینکه برنامه فیبر نوری منازل و کسب و کار در دست اجرا است افزود: وظیفه ما در وزارت ارتباطات این است که بهترین کیفیت و سرعت را ارائه دهیم و پروژه ملی فیبر نوری نیز در همین راستا است.

وی با اشاره به اینکه پروژه فیبر نوری روز گذشته در استان کرمانشاه کلید خورد گفت: اولین پورت نیز با سرعت ۶۵ برابر سرعت فعلی در کرمانشاه آزمایش شد و امید داریم این پروژه سال آینده برای تمام شهرها اجرا شود.

زارع‌پور با بیان اینکه بخش زیادی از اعتبار این کار توسط دولت تأمین می‌شود و مودم نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد گفت: با تدبیر مدیران و شهرداران این آمادگی وجود دارد که مردم طعم سرعت بالای اینترنت را بچشند.

وی با بیان اینکه هرچند پوشش اینترنت در روستاهای کشور بالاتر از میانگین جهانی است اما برحسب وظیفه هرجا پوشش ضعیف باشد مشکل رفع می‌شود افزود: در مجموع ۴۰ هزار روستا در کشور وجود دارد که ۳۰۰۰ مورد آن هیچ دسترسی ندارند و بخشی مربوط به استان کرمانشاه است.

زارع‌پور با اشاره به اینکه مسئله اصلی کشور اقتصاد است گفت: رشد اقتصادی بسته به تولید است و افزایش تولید نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است و مهمترین زیرساخت نیز برق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.