۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 852517

آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود، برخی داوطلبان آزمون خواستار تاخیر در زمان برگزاری آزمون بودند.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد بخوانند

به گزارش قدس آنلاین، در هفته‌های اخیر برخی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته خواستار تعویق زمان برگزاری کنکور ارشد بودند، علت درخواست این داوطلبان به این صورت مطرح شده بود که چند سالی آزمون کارشناسی ارشد در اردیبهشت ماه برگزار شده است اما متاسفانه امسال سازمان سنجش اعلام کرد که آزمون بیشتر از دو ماه زودتر برگزار می‌شود و با این شرایط، وقت دانشجویان برای مطالعه بسیار کمتر شده است.
داوطلبان کارشناسی ارشد ناپیوسته با ایجاد کمپین‌هایی بسیار تلاش کردند که آزمون به تعویق بیفتد اما عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور دلیل عدم تعویق آزمون را اینگونه بیان کرد که فرآیند آزمون کارشناسی ارشد از ۲ ماه پیش شروع و تمام کارها انجام شده است. این فرایند شامل مواردی همچون چاپ و شخصی‌سازی می‌شود، امکان تغییر سوالات وجود ندارد، بنابراین آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

* جزئیات زمان‌بندی برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

با وجود تمام حواشی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه و صبح و بعدازظهر روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه از روز دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ منتشر می شود و داوطلبان هر یک از کدرشته های امتحانی لازم است به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه کنند چرا که محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به شهرستان درج شده در بند ۳۶ تقاضانامه ثبت نامی آنان به شرح جدول مندرج در اطلاعیه سازمان سنجش است.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد بخوانند

* نحوه دریافت کارت آزمون

داوطلبان در زمان تعیین شده (هشتم اسفندماه) باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و براساس مشخصات شناسنامه‌ای (نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی داوطلب شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته شناور) نیز بوده اند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از سایت سازمان سنجش پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه کنند.

زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور (رشته انتخابی دوم) بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ است.

آزمون کدرشته های امتحانی (۱۱۲۸ آموزش زبان ژاپنی)، (۱۲۸۷ مهندسی طراحی محیط زیست)، (۱۳۵۶ نمایش عروسکی) و (۱۳۶۰ مجموعه موسیقی) منحصراً در شهرستان تهران برگزار خواهد شد؛ لذا داوطلبان هریک از کدرشته های امتحانی مذکور ضرورت دارد براساس آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون به حوزه امتحانی مربوط در تهران مراجعه کنند.

محل برگزاری آزمون برای ۸ کدرشته امتحانی شامل کدرشته های امتحانی ۱۱۵۷ ،۱۱۵۵ ،۱۱۵۴ ،۱۱۵۰ ،۱۱۴۹،۱۱۴۷، ۱۱۵۸ و ۱۱۵۹ که ثبت نام آنها توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با هماهنگی این سازمان صورت گرفته در شهرستان تهران خواهد بود و از طریق اطلاعیه‌ای که هریک از ارگان‌های ذیربط صادر می‌کنند آزمون این کدرشته ها در تاریخ‌های پیش بینی شده برگزار خواهد شد. برای این دسته از داوطلبان کارت شرکت در آزمون از طریق سایت سازمان سنجش صادر نشده است.

* جزئیات رفع نقص کارت

با توجه به دریافت اطلاعات شناسنامه‌ای متقاضیان از سامانه ثبت احوال، امکان ویرایش اطلاعات شناسنامه‌ای وجود ندارد. لذا چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ کارت شرکت در آزمون داوطلب وجود دارد ضروری است موارد مغایرت را از اداره ثبت احوال منطقه سکونت خود پیگیری کند.

چنانچه در رابطه با بند معلولیت اختلافی مشاهده می‌شود ضروری است داوطلب در روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ تا ۱۷:۰۰ به نماینده این سازمان مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه کنند.

آدرس حوزه‌های رفع نقص از اینجا قابل مشاهده است.

داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد بخوانند

در صورتی که در رابطه با سایر مندرجات کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل براساس مفاد بند «د» مندرج در این اطلاعیه) و با توجه به ثبت نام انجام شده، اشکالی مشاهده می‌شود، لازم است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات کارت در سایت سازمان سنجش مراجعه و موارد مربوط را اصلاح کنند.

داوطلبان شرکت کننده چنانچه داوطلب اعمال بند مربوط به گزینش در رشته‌های دانشگاه پیام نور و مؤسسات غیرانتفاعی هستند لازم است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته (در اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۲) در این خصوص طبق اعلام سازمان سنجش اقدام کنند.

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، براساس ثبت نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان انجام شده، درج شده است، لذا داوطلبان لازم است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به توضیحات زیر بررسی و در صورت مشاهده مغایرت، به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام کنند.

در غیر اینصورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچگونه عذری در این مورد پذیرفته نیست. بر این اساس تاکید می‌شود داوطلبان نسبت به کنترل معدل اعلامی و معدل واقعی خود اقدام لازم را به عمل آورند.

با توجه به اینکه ملاک گزینش نهایی برای آن دسته از داوطلبانی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ فارغ التحصیل خواهند شد میانگین نمرات واحدهای گذرانده شده آنان تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ است لذا لازم است حتماً در هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون (از تاریخ ۸ تا ۱۰ اسفند ۱۴۰۱) معدل خود در قسمت مربوط به ویرایش اطلاعات ثبت نامی، ویرایش کنند.

* جزئیات برگزاری آزمون

فرآیند برگزاری آزمون صبح ساعت ۸ صبح و بعدازظهرها ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر است. در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۴ (دو) بعدازظهر بسته خواهد شد، لذا داوطلبان لازم است قبل از بسته شدن درهای ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

برای حضور در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار الزامی است.

هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاکن، ماسک و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشد. رد و بدل کردن این موارد در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیداً خودداری کنند.

به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد..

داوطلبان برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری لازم را بعمل آورند.

حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه معذور هستند، بنابراین اکیداً توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

با توجه به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی مقطع کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نیست، لذا به داوطلبان تأکید می‌شود برای پاسخگویی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با آنان برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که در این اطلاعیه نیز آمده است، رفتار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.