استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع زیارت آسان، روان و ارزان باید همواره مورد توجه خدمتگذاران به زایران بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) باشد.

 زیارت ارزان و آسان باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری روز شنبه و در جلسه شورای ترافیک استان برای تردد در محدوده مرکزی شهر مشهد ویژه ایام نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: آنچه که به عنوان یک مطالبه مطرح شده این است که راه زائران برای حضور در بارگاه منور رضوی تا جای ممکن نباید مسدود شود بلکه صورت لزوم راه دیگری جایگزین شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای خدمت رسانی به زائران به خصوص در ایام خاص و ویژه همچون لحظه تحویل سال باید برنامه ریزی مناسبی صورت پذیرد.

وی اظهار کرد: سال گذشته و با همکاری بسیج در مسیر جاده ای خدمات شایسته ای با هدایت پلیس راهور صورت پذیرفت و امسال نیز می توان از این ظرفیت برای مدیریت رفت و آمد در شهر مشهد، بهره برد.

نظری ادامه داد: با توجه به پیش بینی ها، جمعیت حضور زائران در شهر مشهد نسبت به سال های گذشته دارای افزایش بسیاری است و به همین دلیل لازم است تا مسیرهای اضطراری در محورهای پرتردد، در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: طراحی و برنامه ریزی برای انجام امور به عنوان یک ضرورت، نیاز به هماهنگی بیشتری دارد تا در زمان اجرای برنامه‌ها مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به اهمیت تصمیم گیری به موقع و به هنگام، گفت: گاهی اقدامی رصد می‌شود ولی در لحظه با مدیریت خوبی رو به رو نشده و تصمیم مناسبی اتخاذ نمی‌شود که این موضوع باعث ایجاد اشکالاتی در مسیر خدمت رسانی به زائران می‌شود به همین دلیل باید آمادگی لازم برای وضعیت های مختلف اندیشیده شود.

نظری همچنین افزود: یکی از مشکلات موجود در سطح شهر مشهد تردد بی ضابطه برخی از موتورسیکلت سواران است که برای رفت و آمد مردم، مشکلاتی را ایجاد کرده و باید برای آن کار اساسی صورت پذیرد.

هدف پلیس افزایش امنیت و آرامش در میان مردم است

فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: پلیس هر لحظه برای امکان خدمت‌رسانی به مردم آمادگی لازم را دارد تا در نهایت این امر، شاهد افزایش امنیت و آرامش در میان مردم باشیم.

سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظم تقوی افزود: مسیرهای منتهی به حرم رضوی نیاز به کار مطالعاتی دقیقی دارد و برای آن باید اقداماتی در آینده فراهم شود؛ از سوی دیگر همه تلاش ها بر این است که بتوانیم بیشترین خدمت مناسب را در اختیار زائران قرار دهیم و از تمام توان خود برای خدمت به مردم استفاده شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به شرایطی که امکان رخ دادن آن وجود دارد ممکن است نیاز به اعمال محدودیت های بیشتری در برخی از مسیرها شکل گیرد، به همین دلیل باید برای مدیریت حمل و نقل منتهی به حرم رضوی، برنامه ریزی لازم اندیشیده شود تا دچار کمترین مشکل شویم.

وی ادامه داد: آنچه که باید در میدان اجرای طرح رخ دهد، انسجام مدیریتی است زیرا بهترین طرح ها نیز وقتی به مرحله اجرا نرسد، هیچ تاثیر ندارد.

تقوی در خصوص مراسم سنتی چراغ برات و زیارت اهل قبور درگذشتگان در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: حذف و برچیده شدن دروازه(گیت) های عوارضی خروجی شهر مشهد و عدم درج عوارض در این ایام ، منجر به روان شدن مسیر دسترسی به آرامستان بهشت رضا(ع) می‌شود و لازم است تا با نصب بنرهایی در این خصوص ، اطلاع رسانی لازم صورت پذیرد.

درخواست حمل و نقل رایگان برای ۲۹ اسفند، آغاز سال نو و اول فروردین منتهی به حرم رضوی

سرپرست شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: درخواست حمل و نقل رایگان برای ۲۹ اسفند و آغاز سال نو و همچنین اولین روز فروردین ماه که مصادف با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حرم رضوی، به شورای شهرمشهد ارائه شده است .

جواد اصغری افزود: همچنین از ساعت ۱۴ روز ۲۹ اسفند تا پایان مراسم سال تحویل و همچنین در زمان سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی،در کنار ۵۵ معبر فرعی، مسیرهای اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی شاهد ممنوعیت تردد وسایل نقلیه خواهد بود .

سرپرست شهرداری مشهد ادامه داد: تاکنون حدود ۱۶ هزار پارکینگ در منطقه مرکزی اطراف حرم رضوی پیش‌بینی شده است که حدود ۲هزارو ۷۰۰ مورد آن پارکینگ موقت است.

وی همچنین با اشاره به مراسم چراغ برات نیز اظهار کرد: ۶ پایانه متمرکز با ۲۴۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران به سمت آرامستان بهشت رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

اصغری همچنین افزود: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نیز به مقصد خواجه ربیع به جابجایی مسافر می پردازند و برای حضور مردم در بهشت رضوان نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است و این در حالی است که سرویس دهی در این ایام تا ساعت ۲۳ شب پیش بینی شده است .

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.