پیشکسوت نامی استقلال قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را اتفاقی مهم در فوتبال ایران می‌داند.

جواد زرینچه در گفت‌وگو با قدس: گزینه‌های مربیگری تیم ملی بدون فکر انتخاب شدند

او معتقد است فدراسیون فوتبال و دیگر دست اندرکاران ورزش ایران باید فوتبال ملی را به آن سمت و سو سوق دهند تا با قهرمانی درجام ملت‌های آسیا شور و نشاط هم به جامعه بازگردد.

حاشیه‌های ساپینتو برای استقلال دردسرساز شده است؟
اگر به بازی‌های استقلال نگاه کنید، می‌بینید از ابتدای فصل تاکنون چه اندازه علیه استقلال اشتباه شده است. این حجم از اشتباهات سبب شده ساپینتو بیش از حد واکنش نشان دهد. با این حال اعتقاد دارم با صحبت و گفتمان می‌شود او را از لحاظ ذهنی آماده‌تر کرد. ساپینتو نشان داده از لحاظ فنی چیزی کم ندارد.

برخی معتقدند ساپینتو حتی اگر قهرمان شود هم باید برود.
اگر ساپینتو بخواهد به همین منوال ادامه دهد، قطعاً کارش در استقلال سخت می‌شود. امیدوارم او دیگر وارد این جریان نشود و آرام به کارش ادامه دهد. معتقدند او قابلیت مربی بودن در استقلال را دارد.

شانس استقلال برای قهرمانی دراین فصل چه اندازه است؟
قهرمانی استقلال هرگز دور از دسترس نیست. ما ظرفیت قهرمانی را داریم.

سرمربی تیم ملی انتخاب نشده و انتقادات بسیاری به فدراسیون می‌شود.
این بد است که فوتبال ما زمان قابل توجهی سرمربی نداشته باشد. یکسری اسامی هم مطرح شده که به اعتقاد من بدون فکر بوده است. تنها عاملی که سبب می‌شود سرمربی تیم ملی به سرعت انتخاب شود، این است که مسئولان در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دور یک میزبنشینند وتصمیم خود را نهایی کنند. کار سختی نیست. نباید زمان را از دست داد. روزی می‌رسد که باید با ژاپن و عربستان در جام ملت‌ها بازی کنیم. این دو تیم خیلی پیشرفت کرده‌اند. درجام جهانی عیار آن‌ها را دیدیم.

شانسی برای قهرمانی در آسیا داریم؟
بچه‌های این مملکت سرشار از استعداد هستند واگر فدراسیون فوتبال تصمیم مناسبی بگیرد، قطعاً شدنی است. چرا نباید قهرمان شویم؟ شما شک نکنید با موفقیت تیم ملی در جام ملت‌های آینده، شور و نشاط بیشتری هم درجامعه ایجاد خواهد شد ومسئولان باید به این سمت بروند که تیم ملی پس از سال‌های طولانی به این مهم برسد.

خبرنگار: حمیدرضا عرب

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.