مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: تاکنون حدود ۸۰ مسجد و حسینه در شهرها و روستاهای استان برای برگزاری مراسم‌ ویژه احیاء نیمه شعبان آماده شده اند و انتظار است این تعداد تا شب نیمه شعبان افزایش یابد.

۸۰ مسجد و حسینه گیلان میزبان مراسم‌ احیاء نیمه شعبان هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سعید مهدوی روز سه‌شنبه به مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان سالروز تولد حضرت مهدی (عج) در نشست خبری با رسانه های استان اظهار کرد: بدین مناسبت جشن‌هایی در سراسر استان با مشارکت و یا توسط مردم برگزار می شود و ایستگاه صلواتی برپا و جشن‌های خیابانی، کارناوال‌های شادی بخش، جشن‌های خانگی، پخت و توزیع غذا، خیرات و چراغانی و آذین‌بندی انجام می شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات نذری به شیوه‌های مختلف توسط مومنان، تشکل‌های مذهبی و مردمی در این ایام خاطر نشان کرد: این مهم طی سال‌های اخیر به برکت نهضت مواسات و دستگیری از نیازمندان نهادینه شده‌است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان پویش خیرات نان نذری ظهور به مناسبت نیمه شعبان را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: این پویش از سه سال گذشته در گیلان ساماندهی و اجرا شد که در این برنامه بسیاری از نانوایی‌ها با نذر مردم و تشکل‌های دینی، نان صلواتی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه به مناسبت نیمه شعبان جشن‌های ویژه‌ای با حضور و مشارکت اصناف به صورت خودجوش و مردمی در پیاده راه فرهنگی رشت "میدان شهدای ذهاب" برگزار خواهد شد، عنوان کرد: با مشارکت اصناف در شب و روز نیمه شعبان پذیرایی و ارائه نذورات نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تشریح سایر برنامه‌های ویژه جشن نیمه شعبان سالروز ولادت با سعادت امام زمان (عج) خاطر نشان کرد: در مهدیه امام عصر (عج) در شب نیمه شعبان جشن خانوادگی با عنوان "این خانه منتظر مهدی فاطمه (س) است" برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری جشن‌های ویژه در محلات شهرها و روستاهای گیلان در این ایام تاکید کرد: جشن‌های میلاد امام زمان (عج) باید در شان آن مقام رفیع باشد از این‌رو مردم ولایتمدار استان برای جلب رضایت امام حی خود "مهدی موعود( عج) که شاهد اعمال و رفتار ما هستند به این مهم توجه کنند تا از هرگونه رفتار منجر به هتک حرمت آن امام همام اجتناب شود.

حجت‌الاسلام مهدوی از مردم گیلان خواست تا در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان از موقعیت معنوی جشن ها برای نشر تعاون، ارائه خدمت به خویشاوندان و همسایگان، عامه مردم و به خصوص محرومان بهترین استفاده را ببرند.

وی با تشریح کارهای خیر مومنان طی سال‌های گذشته به مناسبت نیمه شعبان از جمله جابجایی رایگان مسافر با نذر رانندگان به عشق امام زمان (عج) اظهار کرد: هر فردی با توجه به موقعیت شغلی، اجتماعی و مهارتی خود می‌تواند به عشق امام زمان (عج) خدماتی در قالب نذری و صلواتی ارائه دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه با بیان اینکه در حوزه تشکل‌های مردمی، تکاپو برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در استان پرشور است، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی به ویژه سازمان های فرهنگی گیلان نیز برای آذین‌بندی و چراغانی سر در ادارات خود همت مضاعف داشته باشند.

وی از خیرین خواست تا در حمایت مردمی از ایستگاه‌های صلواتی و هیات های مذهبی برگزارکننده جشن ها و پویش های بخش خیرات و نذورات همانند سال های گذشته حمایت جدی کنند.

حجت الاسلام مهدوی ماه شعبان را ایام سرور و ملکوتی بشریت عنوان کرد و افزود: این ماه بهترین موقعیتی است که با سرور معنوی، زمینه ساز یک مهمانی بزرگ و پرخیر و برکت یعنی ماه مبارک رمضان روزهای نشاط معنوی و روحانی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.