سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه چابهار شهری دریایی با قابلیت اتصال به نقاط مختلف دنیاست، گفت: فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری و گردشگری در این نقطه از ایران وجود دارد.

تمجید سفیر ژاپن در ایران از موقعیت‌ ویژه چابهار برای سرمایه‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، «آیکاوا کازوتوشی» که همراه نماینده برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران و هیات همراه به چابهار سفر کرده است، اظهارداشت: سه سازمان از سوی سازمان ملل متحد به منظور همکاری در بخش‌های آب، گمرک و بنادر راهی چابهار شده‌اند که امیدواریم دستاوردهای خوبی به همراه داشته باشد.

وی با تمجید از ظرفیت بالای گردشگری در چابهار، افزود: کوه‌های مریخی، تالاب صورتی و ظرفیت‌های متعدد نوار ساحلی از جمله جذابیت‌های مهم این منطقه به شمار می رود.

سفیر ژاپن در ایران ادامه داد: چابهار به نقاط مختلف جهان از طریق ارتباط دریایی متصل می‌شود که این فرصت خوبی هم برای گردشگری و هم برای سرمایه‌گذاری است.

کازوتوشی با اشاره به اینکه ما ژاپنی‌ها اینگونه مناطق که از نظر نوع غذاها و زندگی به ما نزدیک است را دوست داریم، تصریح کرد: زندگی مردم چابهار با توجه به سکونت در کنار دریا و استفاده از غذاهای دریایی شباهت‌هایی با نوع زندگی مردم ژاپن دارد و خلق و خو و آرامی آنها نیز مشابه مردم کشور ماست و من به این آداب و رسوم علاقه زیادی دارم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.